اذهبي الى المحتوى
سلوة الأحباب

اللغة الإنجلزية-المستوى المتوسط

المشاركات التي تم ترشيحها

اللغة الإنجلزية

المستوى المتوسط

 

1_2_2.gif

 

باشراف الأخوات :

32.gifرزاقية32.gif

WAHJEd3wa32.gif32.gif

ومساعدة

32.gifمسك الجنان32.gif

 

1_2_2.gif

 

اتمنى ان تتفقا على طريقة للعمل مع بعض

لأي تعديل او اقتراح لاتترددن في كتابته

 

1_2_2.gif

 

32.gifالمنهج32.gif

 

 

شرح كل ما يتعلق بالاسماء ،الصفات الأفعال(الصرف الجمع...)

وكيفية كتابة جمل ونصوص والترجمة من الإنجلزية الى العربية والعكس،

وغير ذلك ما يتعلق بالإنجليزية

ولا بأس من وضع بعض التمارين للمراجعة

 

1_2_2.gif

 

الشرح كل يومين بالتناوب بين الأختين

32.gifرزاقية32.gif

32.gif32.gifWAHJEd3wa

ومساعدة

32.gif مسك الجنان32.gif

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

جزاكن الله خيرا اخياتي هيا انطلقن وامتعننا بعطائكن وفقكن الله تعالى :icon15:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

بسم الله نبدا واذا عجبتكم المقدمة نكمل ان شاء الله واذا كان لديكم ملاحظات فنحن هنا لخدمة الاخوات والتعاون ان شاء الله هو شعارنا

 

فلا تترددو في اقتراح او اضافة او سؤال

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

قواعد اللغة الإ نجليزية

 

( الاسماء )

 

لكي نتحدث اللغة الإ نجليزية بطريقة سليمة يجب أن نتبع القواعد الصحيحة للحديث، وفيما يلي أهم هذه القواعد وبطريقة مبسطة

 

1- (a, an) : تسبق الاسم المفرد المعدود:

الحرف a قبل الاسم يشير الى ان هذا الاسم مفرد معدود

 

ما هو الاسم المعدود: هو الاسم الذي يشير إلى عدد يمكن حصره فالاسم (كتاب) معدود،

 

والاسم (كرة) معدود، فنقول a ball

 

 

في حين أن الاسم (ماء) غير معدود

 

كما هو الحال للاسم (حليب) فهو غير معدود

 

نستعمل an قبل الاسماء المعدودة وللاسماء التي تبداء بحرف علة

 

 

• ذكر الاسم المفرد والجمع: عندما نتحدث ونذكر اسما مفردا مثل (ولد، boy)، يجب أن نسبق هذا الاسم بـ (a) فنقول (a boy) ولا نقول (boy)،

 

أما إذا أردنا أن نقول (أولاد، boys)

 

، فنقول (boys) مباشرة ومن الخطأ أن نقول (a boys)، أي أن حرف (a) قبل الاسم يعطي دلالة على أن هذا الاسم مفردا،

 

وعليه فإن (a hair) تعني شعرة واحدة في حين أن

 

hair) تعني كل الشعر.

 

• ذكر الاسم المعدود والغير معدود: عندما نتحدث ونذكر اسما معدودا مثل (car) يجب أن نسبق هذا الاسم بـ (a) فنقول (a car)

 

، ولكن عندما نريد أن نذكر اسما لشيء غير معدود مثل

 

(ماء، water) فيجب أن نقول (water) حيث لا فرق بين (ماء قليل) و (ماء كثير).

 

• أسماء الأعلام: عندما نكتب اسم علم (أسم إنسان)، يجب أن يكون الحرف الأول في الاسم حرف كبير (capital letter)

 

مثل ( Ali , Ahmed , Sammi , ) وغيرها.

 

• الألوان: تعتبر الألوان أسماء غير معدودة، أي أن الألوان لا تسبق بـ (a, an)،

 

والألوان التي سنتعلمها هنا هي:- أصفر : yellow، أخضر : green، أبيض : white، أحمر : red

 

، أزرق : blue، أسود : black، بني : brown.

 

• خلاصة: كل أسم مفرد معدود يجب أن يسبق بـ (a) أو بـ (an)، ونستخدم (an) قبل الأسماء المعلولة،

 

 

• ما هو الاسم المعلول: هو الاسم الذي يبدأ بحرف علة، وأحرف العلة هي (a, i, e, o ,u)،

 

مثل كلمة (apple)، وكلمة (orange) فنقول An apple , An orange

 

فعندما أريد أن أقول (كتاب) فإنني أقول (a book) وعندما أريد أن أقول

 

(برتقالة) فإنني أقول (an orange)،

 

وعندما أريد أن أقول (صندوق) أقول (a box)

 

وعندما أريد أن أقول (درج) أقول (a desk)

 

وعندما أريد أن أقول (تفاحة) أقول (an apple)

 

وهكذا. أما الأسماء الغير معدودة، أو الأسماء الجمع، فنذكرها لوحدها بدون أن نسبقها بـ (a) أو بـ (an)

 

فمثلا نقول (water) ونقول (milk) ونقول (chalk) ونقول ( bread).

 

وعلينا أن نتذكر دائما أن أسماء الأشخاص هي أسماء غير معدودة فعندما أقول (أنا احمد) أقول I am Ahmed)

 

ولا أقول (I am a Ahmed). ومن المهم أن نعرف أن علينا أن نبدأ أسماء الأشخاص بحرف كبير،

 

 

كما أننا نقوم ببدء كل جملة بحرف كبير، مثل :Baghdad is the capital of Iraq

 

ولا ننسى أن ننهي كل جملة بنقطة،

 

وعند الحاجة نستخدم فاصلة للدلالة على وجود وقفة صغيرة في الكلام.

 

والألوان جميعها تعتبر غير معدودة عند استخدامها لوحدها، فعندما أريد أن أقول أبيض أقول (white) ولا أقول (a white)،

 

ولكن إذا كان اللون عبارة عن صفة لأسم آخر، فإن

 

اللون يصبح معدوداً كأن أقول (a black board)

 

أو (a white milk).

 

2- التحدث عن شيء (إنه…) : عندما أريد أن أذكر اسم معين وأنا لا أشير إليه، بل أتحدث عنه،

 

كأن أقول (إنه كتاب)، عليّ أن استخدم (It is) والتي تعني (إنه) فأقول (It is a book.)

 

لاحظي إنه عليّ أن اسبق الاسم بـ (a) أو بـ (an) وبحسب القاعدة السابقة. و (It is) تستخدم للجماد والحيوان ولا تستخدم للإنسان.

 

فعندما أريد أن أقول (إنها سيارة.) أقول (It is a car.)

 

وعندما أريد أن أقول (إنه كلب.) أقول (It is a dog.)

 

وعندما أريد أن أقول (إنها مظلة.) أقول (It is an umbrella.)

 

وعندما أريد أن أقول (إنه ماء) أقول (It is water.) وهكذا.

 

3- تعريف الشيء بـ (ال التعريف) أو تخصيصه بضمير : يمكن استخدام the لتعريف شيء،

 

وعندما نريد تعريف شيء نقوم بإبدال a) أوan) بـ (the) فعندما أقول This is a book

 

أعني (هذا كتاب) أي كتاب،

 

ولكن عندما أبدل (a) بـ (the) فإن الجملة تصبح (This is the book) وتعني (هذا هو الكتاب)،

 

أي الكتاب المحدد والمعروف لنا. كما ويمكن تغيير

 

a) أو (an) ووضع (my لتعني خاصتي ) فأقول مثلاً (هذا كتابي – This is my book)

 

أو your لتعني خاصتك هذا كتابك – This is your book

 

أو his لتعني خاصته (هذا كتابه – This is his book)

 

أو her لتعني خاصتها.(هذا كتابها – This is her book).

 

 

التسلسل منقول مضافا له الامثلة

تم تعديل بواسطة رازقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

حبيبتي مسك الجنان ورزاقية جزاكم الله الجنة

علي all of the great ideas you all bring to

the website. your sister Rayan abdelgader.

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم

i just have a sugestion:

since sisters in this level are supposed to have some base in english, then why do you speak in Arabic. Because if you speak in Arabic they will not improve much in their level..

So, instead of saying:

الأسماء الغير معدودة

it would be better to say:

non-countable nouns

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

جزاك الله خيرا اختي رازقية و بارك لك جهودك

 

أما أنا فبإذن الله سأتطرق لشرح قواعد اللغة الانجليزية

 

وسأضع الدرس الأول قبل نهاية هذا اليوم ان شاء الله

 

تحياتي...

 

ωah∫e∂3ωa

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

The simple present

Usage:

To talk about a habit. Ex:

 

-I always go to school by bus

-Every weekend I go to a shopping centre

 

To express a fact. Ex:

-Muslims pray in groups five times a day

 

For description. Ex:

-They are generous

 

Form

Helping verb:

am, is , are. Ex:

-I am twenty years old

-We are good students

 

Main verb:

Write, work , drink, watch, sleep

With [i, we, they, you] keep the verb as it is

With [he, she, it] add or[es] to the verb

Ex:

-She goes to school

-They travel to Dubai

 

Key words:

Always, sometimes, often, usually, every

 

Negative:

-She is at home

-She is not at home

 

-They are at work

-They are not at work

 

نفي الفعل المساعد يكون بإضافة أداة النفي [not] بعده

 

-We always travel to Egypt

-We always do not travel to Egypt

 

-She studies her lessons every day

-She does not study her lessons every day

 

نفي الفعل الأساسي:

I, we, they, you  we add do not قبل الفعل الأساسي

He, she, itdoes not قبل الفعل الأساسي

 

Making questions:

-Do we travel to -----------?

-Does she study -----------?

 

I am a student:

-Am I a student إذا أسأل نفسي

-Are you a studentإذا أسأل شخص اخر

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

5- المفرد والجمع : عندما نريد أن نجمع اسم باللغة الإنجليزية، نقوم بإضافة حرف (s) في نهاية الاسم،

 

فمثلا (كتاب – book) ولكن (كتب – books)، وهكذا.

 

6- التحدث عن الذات : عندما يريد شخص سواءً كان مذكرا أو مؤنث، التعريف على نفسه،

 

يجب أن يبدأ بـ (I am) إي (أنا)، ثم يتبعها باسمه، (I am Ali)

 

ولا ننسى أن الاسم لا يتم سبقه بـ (a, an) كأن يقول ( I am Sammi.)

 

أو (I am Mimi.) أو (I am Zianeb.) أو (I am Mary.)

 

 

وفي حالة أن المتحدث يريد أن يربط نفسه باسم آخر،

 

فإن عليه أن يراعي أن يسبق هذا الاسم بـ (a, an)

 

كأن يقول (I am a boy.) أو (I am a girl.).

 

7- التحدث مع شخص مقابل : عندما يريد شخص أن يخاطب آخر وهو يشير له،

 

سواءً أكان ذكراً أو أنثى، فإنه يبدأ الحديث بـ (You Are …) أي (أنت ….) ثم يذكر اسم هذا المخاطب،

 

أو يذكر اسما بديلاً يشير إلى هذا المخاطب، كأن (You Are Waleed)

 

 

ويجب أن لا ننسى أن اسم الشخص لا يتبع بـ (a, an)

 

في حين أن الاسم الذي يشير إلى ذلك الشخص فيجب أن يتبع بـ (a, an)

 

فنقول مثلاً : (You are Ali.) أو (You Are Sammi.) أو (You are a girl.) أو (You are a boy.) وهكذا.

 

8- الإشارة إلى شخص ما : عندما نشير إلى شخص ما ونخاطب آخر عنه،

 

فإننا نستخدم (This is) أي (هذا)،

 

ودائما يجب أن لا ننسى أن الأسماء لا تسبق بـ (a, an)،

 

كأن نقول (هذا ) – (This is Ali.) أو (هذه ميمي.) – (This is Mimi.)

 

أو أن نقول (هذا جون.) – (This is John.) أو (هذه ماري.) – (This is Mary).

 

 

كما ويجب أن نتذكر أنه عندما نتحدث عن شخص ونربط هذا الشخص باسم آخر،

 

فإن علينا مراعاة أن يسبق هذا الاسم الآخر (a, an) المناسبة، كأن نقول (هذا رجل.) – (This is a man.).

 

وبالإمكان الإشارة بنفس الأسلوب إلى الأشياء وليس فقط إلى الأشخاص،

 

كأن نقول (هذا بيت.) – (This is a house.) أو

 

(هذه دجاجة.) – (This is a hen.) وهكذا.

 

9- التحدث عن شخص بدون الإشارة له : عندما يتحدث شخص مع شخص ثاني عن شخص ثالث،

 

فإن عليه أن يبدأ بـ (هو…) – (He is…) أو بـ (هي…) – (She is…)، فنقول مثلاً :

 

(هو ولد) – (He is a boy) أو (هي بنت) – (She is a girl)

 

أو (هو مدرس) – (He is a teacher)

 

أو (هي مُدرسة) – (She is a teacher)

 

أو (هي امرأة) – (She is a woman)

 

أو (هو بول) – (He is Paul) وهكذا.

 

10- التحدث عن مجموعة من الأشخاص : عندما نتحدث عن مجموعة من الأشخاص (هم)،

 

علينا أن نستخدم صيغة (They are…)،

 

ولا ننسى أن الكلمة التي ستأتي بعدها يجب أن تشير إلى (جمع) وليس (مفرد) فنقول

 

مثلا (إنهم أولاد – They are boys)، وهكذا،

 

هنا أن كلمة أولاد جمع وليست مفردة، لذلك لم نسبقها بـ a، لأن a و an تسبق الأسماء المفردة.

 

11- ربط جملتين مع بعضهما البعض : عندما نريد أن نربط جملتين بعضهما ببعض،

 

علينا استخدام (واو العطف) لربط هاتين الجملتين أو (and)،

 

وعلينا أن نراعي أن تكون كل جملة صحيحة بحد ذاتها، من أجل أن تكون الجملة الكلية صحيحة.

 

فعندما نريد أن نقول مثلا: (هذه قطة وهذا كلب) فأننا نقول (This is a cat and this is a dog.).

 

12- خاصتي : عندما تريد أن تقول بأن شيء ما هو خاص بك أو جزءا منك أو أنه لك،

 

بغض النظر ذكراً كنت أو أنثى، علينا أن نستخدم (خاصتي) أو (My…)،

 

وهذه الكلمة لا يكتمل معناها إلا بمصاحبتها لكلمة أخرى،

 

فعندما نريد أن نقول (شعري) فإننا نقول (my hair)،

 

وعندما نريد أن نقول (إصبعي) نقول (my finger)

 

وبهذا تعبر هاتين الكلمتين عن شيء واحد (أي مثل كلمة واحدة).

 

فعندما أريد أن أقول على سبيل المثال (هذا إصبعي) فإنني أقول (This is my finger.)

 

وعندما أريد أن أقول (اسمي خالد) فإنني أقول (My name is Khaled.).

 

13- خاصتك : عندما يتخاطب شخصان، ويريد أحدهما أن يتحدث عن شيء خاص بالطرف الأخر

 

فإن عليه أن يستخدم (خاصتك….) أو (your) وهذه الكلمة يجب أن ترتبط بكلمة أخرى ليكتمل معناها،

 

كان نقول (كرسيك) – (your chair)

 

أو (مظلتك) – (your umbrella)،

 

وعندما أريد أن أقول (هذا حذائك) فأن علي أن أقول (This is your shoe.).

 

14- خاصته : عندما يتحدث شخصان، عن شيء يخص طرف ثالث (مذكر)

 

فإن على المتحدث أن يستخدم (خاصته….) أو (his…)،

 

وهذه الكلمة يجب أن ترتبط بكلمة أخرى ليكتمل معناها،

 

كأن نقوله (طائرته) – (his kite)، أو أن نقول (أبوه) – (his father)

 

أو (أمه) – (his mother).

 

15- خاصتها: عندما يتحدث شخصان، عن شيء يخص طرف ثالث (مؤنث)

 

فإن على المتحدث أن يستخدم (خاصتها…) أو (her…)،

 

وهذه الكلمة يجب أن ترتبط بكلمة أخرى ليكتمل معناها،

 

كأن نقول (والدها) – (her father)

 

أو أن نقول (والدتها) – (her mother).

 

التسلسل منقول مضافا له الامثلة

تم تعديل بواسطة رازقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم

شكرا جزيلا لك اختي رازقيه عاى هذا الشرح المفصل

جزاك الله خيرا وجعله في ميزان حسناتك

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

16- السؤال عن شيء (ما هو) (ما هذا) : عندما نريد أن نسأل عن شخص أو عن شيء،

 

فإن علينا أن نستخدم صيغة السؤال (what is…)،

 

فبالإمكان مثلاً سؤال شخص عن اسمه (ما هو اسمك؟) – (What is your name.).

 

لاحظي أنه بإمكاني أن أستخدم بدل (خاصتك – your) (خاصته أو خاصتي أو خاصتها – his, my, her).

 

وعندما أريد أن أسال عن شيء مجهول فأقول (ما هو – What is it)،

 

مثل ..What is it

 

الجواب ..Its Milk

 

كما ويمكنني أن أسال عن شيء أشير له (ما هذا – What is this).

 

مثل What is this

 

الجواب .. This is a bag

 

17- صيغة الاستفسار (أهو (للجماد)… أهذا… أهو (للمذكر)… أهي (للمؤنث)… أأنت…) :

 

عندما أريد أن استفسر عن شيء بصيغة (أهو…) للجماد أو الحيوان،

 

فإن علي أن أستخدم الصيغة (Is it…)، للاستفسار،

 

كأن أسال (أهو درج؟ – (Is it a desk? أو أن أسال (أهو ذراع؟ – ? Is it an arm

 

كما ويمكن أن نستفسر عن شيء نشير إليه بالصيغة (أهذا… Is this…).

 

كما ويمكن أن نستفسر عن شخص ما بالصيغة (أهو… Is he…)،

 

ويمكن أيضا أن نستفسر عن أنثى بالصيغة (أهي… Is she…)،

 

ويمكن أيضا أن نستفسر عن المخاطب (مذكر ومؤنث) باستخدام الصيغة أأنت… Are you.

 

18- الإجابة بنعم أو بلا (للجماد أو الحيوان) :

 

عندما يسألني شخص عن شيء، وأريد أن أجيب بـ (نعم، إنه كذلك)،

 

مثل ..Is that your book

 

الجواب ..Yes it is

 

فإن علي أن استخدم صيغة (Yes, it is.)،

 

وعندما أريد أن أجيب بـ (لا، إنه ليس كذلك)،

 

فإن علي أن أستخدم صيغة (No, it is not.)

 

مثل ..Is the water cold

 

الجواب..no,its not

 

كما ويمكن أن أفسر (نعم إنه كذلك) و (لا، إنه ليس كذلك)

 

أكثر بأن أستخدم نفس الكلمة التي نسأل عنها،

 

فأقول مثلاً ... نعم، إنه قلم رصاص – (Yes, it is a pencil،

 

وأقول .. لا، إنه ليس منزل – (No, it is not a house.

 

1- الإجابة بنعم أو بلا (للمذكر) : عندما يسألني شخص عن شخص آخر مذكر،

 

وأريد أن أجيب بـ (نعم، هو كذلك)، فإن علي أن أستخدم صيغة (Yes, he is.)،

 

وعندما أريد أن أجيب بـ (لا، هو ليس كذلك)،

 

فإن علي أن أستخدم صيغة (No, he is not.)،

 

كما ويمكن أن أفسر (نعم هو كذلك) و(لا، هو ليس كذلك) أكثر بأن أستخدم نفس الكلمة التي نسأل عنها،

 

فأقول مثلاً ... نعم، هو شرطي – (Yes, he is a policeman،

 

أو أقول ... لا، إنه ليس مدرس. – (No, he is not a teacher.

 

20- الإجابة بنعم أو بلا (للمؤنث) : عندما يسألني شخص عن شخص آخر مؤنث،

 

وأريد أن أجيب بـ (نعم، هي كذلك)، فإن علي أن أستخدم صيغة (Yes, she is.)،

 

مثل .. Is she clever

 

الجواب ..Yes , she is

 

وعندما أريد أن أجيب بـ (لا، هي ليست كذلك)، فإن علي أن أستخدم صيغة No, she is not ،

 

كما ويمكن أن أفسر (نعم هي كذلك) و(لا، هي ليست كذلك) أكثر بأن أستخدم نفس الكلمة التي نسأل عنها،

 

فأقول مثلا .. نعم، هي معلمة – (Yes, she is a teacher،

 

أو أقول .. لا، هي ليس شرطية – (No, she is not a policewoman.

 

21- تغيير الأسماء بالألوان: وبإمكاني تغيير الاسم في الجمل بالألوان،

 

فعندما أقول مثلا .. إنها حافلة – (It is a bus،

 

يمكنني أن أغير الاسم (حافلة) بأحد الألوان، فتصبح (إنها حمراء – It is red)،

 

لاحظ هنا أن الألوان لا تسبق بـ (a, an) في حين أن حافلة تسبق بـ (a, an).

 

وعندما نريد أن نتدرج بالحديث ونشير إلى شيء ثم نذكر لونه

 

كأن نقول (هذه حافلة) فإننا نتبعها (إنها حمراء) ولا نتبعها بـ (هذه حمراء)

 

فتصبح الجملة .. هذه حافلة، إنها حمراء – This is a bus. It is red.).

 

22- الصفات : يمكن أن نقوم بوصف اسم معين بصفة معينة كأن نقول (حقيبة كبيرة)

 

أو أن نقول (مسطرة طويلة)، والصفات التي سنتعلمها في الصف الأول هي :

 

(كبير : big)،

 

(صغير : little)،

 

(طويل (للجماد) : long)،

 

(قصير (للجماد وللإنسان) : short)،

 

(ساخن : hot)، (بارد : cold)،

 

(وسخ : dirty)،

 

(نظيف : clean)،

 

(جيد : good)،

 

(سيئ : bad)،

 

(طويل (للإنسان) : tall)،

 

(كبير بالسن : old)،

 

(سمين : fat) وعندما يكون هدفنا هو التركيز على إظهار صفة الشيء، فإن علينا أن نستخدم الصيغة التالية

 

(هذه الحقيبة كبيرة – This bag is big.)، كما ويمكن أن نستخدم الصفة كاستدراك،

 

كأن نقول (هذا حليب، إنه ساخن – This is milk. It is hot)،

 

أو أن نقول (هذه بوظة، إنها باردة – This is an ice-cream. It is cold.).

 

ويمكن أن نذكر الصفة من غير أن نذكر الموصوف إذا كان الموصوف معروف ضمنيا،

 

فإذا كان شخص ما يتحدث عن خط فيما إذا كان جميل أو لا، يمكن للشخص الآخر أن يقول (إنه جيد – This is good)،

 

أو (إنه سيئ – This is bad) وهكذا.

 

23- المبالغة في الوصف : عندما نريد أن نبالغ بوصف شيء معين، فإننا نستخدم كلمة (جداً – very) قبل الصفة،

 

كأن نقول (ساخن جدا – very hot) أو (جيد جدا – very good) أو

 

(سيئ جداً – very bad) أو

 

(هو طويل جدا – He is very tall.)،

 

أو .. قميصه نظيف جدا – His shirt is very clean

 

منقول

تم تعديل بواسطة رازقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مشكورة حبيبتي SuccessSeeker

 

على المداخلة والملاحضة

 

وكما تعلمين لقد ذكرت في بداية اول درس انها مقدمة

 

ثم سنتدرج شيئا فشيئا , فلا اعرف حصيلة كل اخت من اللغة الانكليزية

 

لذلك سنتدرج الى ان ننتهي بالشرح الكامل بالانكليزي

 

ومشكورة بارك الله بك

 

.........................................................................

 

والاخت taymaa

 

مشكورة حبيبتي يسعدني ان الطريقة اعجبتك

 

والى كل الاخوات مشكورات حبيباتي

 

بارك الله بكن

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

- أفعال الا مر : بعض الأ فعال التي سنتعلمها في الامر

 

 

افتح : .Open the window ....open

 

 

أغلق : shut the door.... ..shut

 

 

 

انهض : stand up

 

 

 

اجلس : sit down

 

 

امسك : Hold your books ....hold

 

أشر إلى : Point to the map ....point to

 

 

أنظر إلى : Look at the Stars ....look at

 

 

أنقر على : Knock on the door ....knock on

 

 

تعالى : Come to me ...come

 

 

اذهب : Go to the school .....go

 

 

ارسم : Draw a nice picture ....draw

 

 

أكتب : Write your homework ....write

 

 

امشي : Walk on the right side of the road ....walk

 

 

أركض : Run between the trees ....run

 

 

اقرأ : Read your lesson...read

 

 

اصرخ : Shout on goerge bush .....shout

 

 

العب : Play carefully with your friend...play

 

 

اقفز : Jump up high...jump

 

صفق : Clap your hands...clap

 

 

ابكي : Cry if you make a mistake ....cry

 

 

غنيّ : Sing at the stage ...sing

 

 

كُل : Eat your dinner...eat

 

 

اشرب : Drink your milk ....drink

 

 

وعندما نريد أن نكون جملة بها فعل أمر (يكون الفاعل ضمير مستتر تقديره المخاطب)،

 

 

ولا بد لنا من ذكر المفعول به، فنقول (أفتح النافذة)

 

 

أو أغلق الباب

 

أو امسك الكتاب

 

أو أشر للحائط

 

أو أنظر للوح

 

 

وعلينا أن نميز بين قولنا (افتح نافذة) و (افتح النافذة)

 

 

حيث تدل الأولى على أننا نطلب فتح نافذة (أية نافذة) أما في الجملة الثانية فالنافذة معروفة ومحددة،

 

 

فنعبر عن الجملة الأولى (افتح نافذة) ......... بقولنا (Open a window.)

 

 

أو الجملة الثانية (افتح النافذة) ........ فنعبر عنها بقولنا (Open the window.)،

 

 

وبنفس المنطق يمكننا القول (افتح نافذتك – Open your window.) أو

 

 

(افتح نافذتي – Open my window.) أو (افتح نافذته – Open his window.)،

 

 

أو (افتح نافذتها – Open her window.) وهكذا.

 

 

ويمكن أن نستخدم كلمة ( رجاءً) قبل أو بعد جملة الأمر فنقول (Please open the window.)

 

 

أو نقول (Open the window, please.)، لإعطاء شعور باللطف.

 

 

وهناك جمل لا تحتاج مفعول به كأن نقول (قف – Stand up) أو (اجلس – Sit down).

 

 

الأ فعال المضارعة المستمرة (التي لا تزال تحدث الآن) :

 

 

تتميز الأ فعال المضارعة المستمرة باللغة الإنجليزية بأنها تنتهي بـ (ing)،

 

 

فنقول يرسم (ونقصد الآن) – drawing

 

 

لاحظي أن الفعل الأصلي يرسم (عادة) – drawأضيف له (ing) فأصبح يرسم (الآن) – drawing.

 

 

وهناك بعض الأ فعال تحتاج لتغيير بسيط عليها عند إضافة (ing) عليها،

 

 

فمثلاً (write تصبح writing) بحذف حرف (e) من آخرها،

 

وكلمة (run تصبح running) بتكرار حرف (n) في آخرها،

 

 

وكلمة (clap تصبح clapping) بتكرار حرف (p) في آخرها،

 

 

وكلمة (sit تصبح sitting) وكلمة (shut تصبح shutting) بتكرار حرف (t) في آخرها،

 

 

ولا يعني هذا أن كل فعل ينتهي بحرف (t) يجب أن نكرره،

 

فكلمة (point تصبح pointing) بدون تكرار حرف (t) في آخرها.

 

 

وبالإمكان استخدام أفعال المضارع المستمر مع (I am, You are, He is, She is) للإعلام،

 

 

ويمكن أيضا استخدام (Am I, Are you, Is he, Is she) للاستعلام،

 

 

فنقول مثلا إنه يركض – He is running.،

 

هل هو يركض – ? Is he running.

 

- الملكية :

 

عندما نريد أن نقول أنا أملك (معي) فإن عليّ أن أستخدم صيغة (I have…)،

 

 

فنقول مثلاً أنا املك قلم حبر – (I have a pen .،

 

 

وعندما أريد أن أقول انت تملك (معك) – سواءً للمذكر أو للمؤنث)،

 

 

 

علينا أن نستخدم صيغة (You have…)،

 

 

فنقول مثلاً معك قلم رصاص – You have a pencil،

 

 

وعندما نريد أن نقول هو يملك (معه)، علينا أن نستخدم صيغة (He has…)،

 

 

فنقول مثلاً معه كرة – (He has a ball، وعندما نريد أن نقول (هي تملك (معها))،

 

 

علينا أن نستخدم صيغة (She has…)، فنقول مثلاً معها لعبة – She has a doll.

 

 

- واو العطف : عندما أريد أن أعطف كلمة على كلمة أو جملة على جملة لأشركهما بنفس المعنى

 

 

فإنني أستخدم واو العطف، وفي اللغة الإنجليزية نستخدم الكلمة (and)، لإجراء عملية العطف،

 

 

فبدلا من أن أقول (I have a cat. I have a dog)،

 

 

يمكنني القول (I have a cat and a dog)، وبدلا من أن أقول (He has a ball. He has a doll)

 

 

يمكنني القول (He has a ball and a doll).

 

الاتجاه .

 

- شمال ، يمين : أكثر استخدامات (شمال – left) و (يمين – right) ،

 

 

مع كلمة يد – hand)، فأقول , يدي اليسرى – (my left hand وأقول (يدي اليمنى – my right hand)،

 

 

وبإمكاني أن أستخدم حرف الجر (في – in) لذكر شيء موجود في

 

 

كأن أقول معي كتاب في يدي اليسرى – (I have a book in my left hand،

 

أو أن أقول معي مسطرة في يدي اليمنى – (I have a ruler in my right hand، وهكذا.

 

- العائلة والمجاورين :

 

 

أفراد العائلة عناصر مهمة في اللغة، وأهم الكلمات التي سنتعلمها في الصف الأول والخاصة بالعائلة والمجاورين لنا هي

 

 

أب : father)، (أم : mother)، (أخ : brother)، (أخت : sister)، (ابن : son)،

 

 

(ابنة : daughter)، (صديق : friend)، فيمكنني القول مثلاً

 

 

لي أخ وأخت – (I have a brother and a sister)،

 

 

ويمكن القول لي ابن وابنة – (I have a son and a daughter.

 

 

إحدى وكل : عندما ننظر إلى مجموعة من الأشياء، ونريد أن نتحدث عن إحداها بأن نقول مثلاً

 

 

إحدى الألعاب صغيرة – One doll is small وعندما أريد أن أقول

 

جميع الألعاب صفراوات – All dolls are yellow، وهكذا.

 

منقول

 

تم تعديل بواسطة رازقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

بارك الله فيكم اخواتي وجزاكم الله علي كل حرف حسنة والله عندي فكرة علي الانجليزية والمبادي مشكلتي بالمحادثة كيف اتكلم مع شخص يجدي الانكليزية

بالاحري لايعرف عربي وخاصة انا سكرتيلرة في شركة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

اشكر الاخوات على المرور

 

واختي المشتاقة للفردوس هنا وضعنا قواعد بسيطة للمحادثة وسنتدرج شيئا فشيئا

 

بالنسبة للدروس التي تم نقلها بالشرح العربي الان سا ترجمها لكم في هذه الصفحة لللانكليزي

 

English rules

 

To speak the English language properly must follow proper rules of conversation, the following are among the most important of these rules : -

1-(a, an) : precede plurilateral singular name :

 

 

What is the name plurilateral : name, which refers to the number of possible locations, such as one or two, the name (book) glory, and the name (balls) glory. The name (apple) glory, while the name (of water) is not glory,

 

as is the case name (milk) is a non-glory

 

What is the name category : a name that begins with the crafts defect, and are reasonable (a, i, e, o,), such as the word (apple), and the word (orange)

 

The name was singular collection : When we talk, mentioning names such as single (born boy), we must get this name : (a) say (a boy) and do not say (boy), but if we want to say (children, boys), we (boys) directly, and it

 

is wrong to say that (a boys), namely that the word (a) before the name gives an indication that this single name. Accordingly, (a hair) means a single hair while (hair) on each hair.

 

To mention the name of others, plurilateral and glory : When we talk, mentioning names such as Madoda (car) must get this name : (a) say (a car), But when we want to mention names but some glory (such as water, water)

 

must say (water), where there is no difference between (low water) and (much water).

The names of the media : When we wrote the name of the flag (name of person), it must be the first craft

trades in the name of Kabir (capital litter) (such as Paul, Mimi, John, Mary) and others.

 

The colours : The colours are the names of non-numbered, meaning that the colors are not precede b (a, an), which Sntalmaha colors here are :-yellow : yellow, green : green, white : white, red : red, blue : blue, black : black, Bani : brown.

The Compendium : every single name of glory must precede b (a) or b (an), we use (an) before Muallolh

 

names, When I want to say (writers), I say (a book) when I want to say (rate), I say (an orange), When I want to say (the Fund) say (a box), and when I want to say (practice) I would say (a desk), and when I want to say

(apple) say (an apple), and so on. The names of a few others, or combination of names, Ventkrha alone without Nsbqha b (a) or b (an), for example say (water), and say (milk), and say (chalk), and say (bread). We must always remember that the names are the names of persons other than a few when I say (I am Paul) say (I am Paul)

does not say (I am a Paul). It is important to know that to start the names of the persons crafts great, and I am

starting all the great crafts, We should not forget that the end of each point, and if needed use a comma to indicate the presence of a small pause to speak. The colors are all but a few, when used alone, I want to say when I say white (white), and I do not say (a white), But if color is described as another name, the colour becomes Madoda say that (a black board) or (a white milk).

 

2-to talk about something (that) ... .... : When I want to mention a specific name, and I am not referring to him, but I am talking about, I would say (that book) to be used (It is), which means (that) say (It is a book.) It noted that the earlier name with (a) or b (an), according to the previous rule. (It is) used Lljmad and animals are not used to humans.

When I want to say (to a car.) Say (It is a car.) When I want to say (that dog.) Say (It is a dog.) When I want to say (that umbrella.) Say (It is an umbrella.) When I want to say (that water) say (It is water.) And so on.

 

3-definition thing with (the definition) or appropriated conscience : can be used for the definition of something, When we want something we define a replacement) اوan b) (the) When I say This is a book I mean (this book) of any book, But when Len (a) to (the), the sentence becomes (This is the book) and the mean (this is the book), a book set which is known to us. It can be changed (a) or (an) and (my Jasti mean or mean your

Khastk or his or her card to mean mean 8,000). Say, for example, (this written-This is my book) or (this book-This is your book) or (this writing-This is his book) or (this book-This is her book).

 

4-neighbor and ask : When we want to show what we are talking about something, Nerbatth other words, we show that we say (book stories), any talk about the (book), this book contains (stories) When I want to turn my description of this Llangelise Agb to say a few words each (story book) When I want to say (book images) say (picture book), and so on.

 

5-singular collection : when we want to raise the name of the English Department, we are adding the word (s) at the end of the name. For example, (a book-book), but (books - books), and so on.

 

6-talk about self : When a person wants, whether he or feminine, the definition itself, it must begin with (I am) A (I) Then followed by the name, and do not forget that the name is not preceded with (a, an) say (I am Paul.) or (I am Mimi.) or (I am John.) or (I am Mary.) In the event that the speaker wants to associate itself with the name of another, it should take into account the fact that prior to this name : (a, an) say (I am a boy.) or (I am a girl).

 

7-to talk with someone versus : When a person wants to address another point is, whether male or female, he begins to talk with (You Are ... You) any (....) then states the name of the addressee, or the name refers to an alternative addressee, and we must not forget that the name of the person does not follow b (a, an), while the name indicates that person must follow b (a, an) and say, for example : (You are Mimi.) or (You Are Paul.) or (You are a girl.) or (You are a boy.) And so on.

 

8-reference to a person : When we refer to a person and address of another, we use (This is) a (this) and always must not forget that the names do not precede b (a, an) We say that (the Bull) - (This is Paul.) or (this Mimi.) - (This is Mimi.) or to say (this John.) - (This is John.) or (this Mary.) - (This is Mary). We must also remember that when we talk about a person linked to that person on behalf of another, we must bear in mind that this name before the other (a, an) appropriate to say (this man.) - (This is a man).

 

It could refer to things the same way, not only to individuals, We say that (this house.) - (This is a house.) or (these chickens.) - (This is a hen.) And so on.

 

9-to talk about a person without reference to it : When a person speaks with a second from a third person, it is to begin with (a) ... .... - (He is) ... .... Or (b is ... ) - (She is ...) say, for example : (is the Ould) - (He is a boy) or (namely Bint) - (She is a girl) or (a teacher) - (He is a teacher) or (a schoolteacher) - (She is a teacher) or (namely a woman) - (She is a woman) or (is Paul) - (He is Paul) and so on.

 

10 - to talk about a group of people : When we talk about a group of people (are), to use the formula (They are ...) We should not forget that the speech will come after must refer to (gathering), not (single) and say, for example, (that the children - They are boys), and thus, noted here that the word children and not a single collection, and therefore not a Nsbqha b, because a pre-names and an individual.

 

11-link two sentences together : when we want to link two sentences each other, to use (or affection) to connect two sentences or (and), and we must bear in mind that all the correct itself, for the sentence to be correct. When we want to say, for example : (this Koth This dog), we say (This is a categorie and this is a dog).

 

12-Khasti : When they want to say something that is special or part than you or that you, regardless of male or female I, to use (Jasti My) or (...) This floor is not completed its meaning only Bmassahabtha word, When we want to say (poetry), we say (my hair), When we want to say (fingernails) say (my finger), and this reflects these words on one thing (such as one word). When I want to say, for example (the fingernails), I say (This is my finger.) When I want to say (my name Khalid), I say (My name is Khaled).

 

13-Khastk : When two people communicate, and one wants to talk about something special that the other party has to be used (Khastk ... .) or (your), the word must be linked to another word meaning to be completed, The say (Krsek) - (your chair) or (Mazltk) - (your umbrella) When I want to say (this H*aek), to say (This is your shoe.).

 

14-card : When talking two, something for a third party (Banda), the speaker should be used (card ....) Or (his ...) The floor must be linked to another word meaning to be completed, say (aircraft) - (his kite), or to say (father) - (his father) or (a) - (his mother).

 

15 - 8,000 : When talking two, something for a third party (feminine), the speaker should be used (8,000) ... .... Or (her ...) The floor must be linked to another word meaning to be completed, say (the father) - (her father), or to say (and mother) - (her mother).

 

16-question about something (a) (What is this) : When we want to ask about a person or something, we have to use the language of the question (what is ...) For example, a person could be a question of the name (what is your name?) - (What is your name). Remarked that can used instead (Khastk-) (your card or pass-Khasti or his, my, her). When I want to ask about something unknown to say (what is - What is it), and I can ask about something mentioned (What is this - What is this).

 

17-language query (Aho (Lljmad) ... Is ... Aho (Llm*ker) ... Poverty (Llmenth) ... Ant ...) : When I inquired about anything that formula (Aho ... ) Lljmad or animal, that the formula used (Is it ...) Queries. The ask (Aho practice? - (Is it a desk? or to ask (Aho arm? - (Is it an arm? It can inquire about something we refer to as (Is ... Is this ...). It may inquire about a person as (Aho ... Is he ...) It can also inquire about her as (ill ... Is she ...) It can also inquire about Interlocutor (Mudzakir and feminine), using the formula (Ant ... Are you).

 

18-yes or no (or animal Lljmad) : When people keep asking people about something, I want to answer to (yes, it is), The formula that has been used (Yes, it is.) When I want to answer to (No, it does not), the formula used to be (No. it is not.) It can explain (yes it is) and (No, it does not) are more used to ask the same speech, say, for example (yes, that the Registry of bullets - (Yes, it is a pencil, and say (not that it is not a house - (No, it is not a house.

 

19-yes or no (Llm*ker) : When people keep asking people for Mudzakir another person, and I want to answer to (yes, as well), The formula that has been used (Yes, he is.) When I want to answer to (No, it is not as well), the formula that was used (No, he is not.) It can explain (as well as a yes), (no, it is not as well) over the same floor that was used by asking, say, for example (yes, is a policeman - (Yes, he is a policeman, or say (No, it is not a teacher. - (No, he is not a teacher.

 

20-yes or no (Llmenth) : When people keep asking people for another person feminine, and I want to answer to (yes, they do), The formula that has been used (Yes, she is.) When I want to answer to (No, they are not as well), the formula that was used (No, she is not, It can explain (yes they do), (No, they are not as well) over the same floor that was used by asking, say, for example (yes, is the teacher - (Yes, she is a teacher, or to say (no, not the police. (No, she is not a policewoman.

 

21-color change names : I can change the color name in sentences, for example, when I say (that bus - (It is a bus. I can change the name of one (bus) colors, as (the red-It is red), he noted that the colors here are not precede b (a, an), while the bus-b (a, an). When we want to talk Ntdrg We refer to something and then recall the colour say (this bus), we (the red) and did not follow b (this red) into the sentence (this bus, the red-This is a bus. It is red.).

 

22-character : we can do as the name given to a certain state (large bag), or to say (male] long), The attributes which Sntalmaha in first grade : (Chief : big) (small : little), (long (Lljmad) : long), (short (Lljmad and humans) : short), (hot : hot), (cold : cold), (Socrates : dirty), (clean : clean), (good : good), (bad : bad), (long (man) : tall), (Chief Age : old), (Smin : fat), and when the goal is to focus on demonstrating a thing. we have to use the following formula (this great bag-This bag is big.) It could use a Castdrak. We say it (the milk, hot-This is milk. It is hot), or to say (this Bozh, they cold-This is an ice-cream. It is cold.). Can not recall as to remind described if known described implicitly, if someone is talking about the line whether it is beautiful or not, Another person can say (that well-This is good), or (that bad-This is bad), and so on.

 

23-exaggeration in the description : when we want to exaggerate as something we use the word (very very) before capacity, The say (very hot-very hot) or (very good-very good) or (very bad-very bad) or (which is a very long-He is very tall.) or (his shirt is very clean-His shirt is very clean.) And so on.

 

24-acts are : acts Sntalmaha in first grade (Open : open), (closed : shut), (stopping (the highest) : stand up), (sit (down) : sit down), (catch : hold up), (refer to : point to), (see : look at), (click on : knock on), (God's Holy : come), (Go : go), (colors : draw), (write : write), (I walk : walk), (run : run), (read : read), (pre : shout), (play : play), (Aqvz : jump), (transaction : clap) (crying : cry), (indispensable : sing), (each : eat), (You : drink). When we want to be among them is the (perpetrator conscience latent appreciation Interlocutor), and we must force stated, we (I open the window) or (closed-door) or (catch-book), or mention wall), (see plate), We must distinguish between accepting (Open the window), (Open the window), where the first show that we open a window (no window) in the second sentence Valenavzh known and specific, sake of the first sentence (Open the window) saying (Open a window.) and the second sentence (Open the window) for the sake saying (Open the window.) By the same logic, we can say (Open the window-Open your window.) or (Open the windows-Open my window.) or (Open-Open Nav*th his window.) or (I open her window. Open her window.) And so on. It can use the word (please) before or after the sentence is saying (Please open the window.) Or say (Open the window, please.) To give a sense Ballotf. There are sentences do not need to say the effect of (a Stand-up) or (sit-Sit down).

 

25-Acts Almadareeth constant (which is still unfolding) : Almadareeth characterized by the continuing acts of the English language that end with (ing) we (paints (mean), drawing) noted that the original (painted (usually) draw) add (ing) was (paints (now), drawing). There are some simple actions needed to change when adding (ing), for example (write become writing) by deleting the word (e) of the most recent, The word (run becomes running) repeating trades (Have) at the latest, and the speech (clap become clapping) repeating trades (p. 1) in the latest, The word (sit become sitting) and the word (shut shutting become) a repetition of the word (t) at the latest. This does not mean that every end crafts (t) must repeat, word (point become pointing) without repeating trades (t) at the latest. It can be used acts tense with the constant (I am, You are, He is, She is) information, and can also be used (Amrica I, Are you, Is he, Is she) enquiring, for example, we (that is running. He is running.) (Is it running-Is he running?).

 

26-property : when we want to say (I hope (with)), the formula used to be (I have ...) say, for example, (I hope Registry ink - (I have a pen., When I want to say (you have (you), whether or Llm*ker Llmenth) must use the formula (You have ...) say for instance (with the Registry of bullets. (You have a pencil, and when we want to say (which owns (with)) must use the formula (He has ...) say for instance (with the ball - (He has a ball, and when we want to say (they have (with)) must use the formula (She has ...) say, for example (with a game - (She has a doll.

 

27-F affection : When I want to Aatv word on the word or sentence to sentence Lachrkhma same effect, I used the F word, In the English language we use the word (and), for a sympathetic, rather than to say (I have a categorie. I have a dog), I can say (I have a dog and a categorie), rather than to say (He has a ball. He has a doll) I would say (He has a ball and a doll).

 

28-North, right : more uses (north-left) and (right - right), with words (by hand.) say (the left-hand (my left hand and say (hands-Yemeni my right hand), I can use the word traction (in-), to name something is in the hands of, say (with a book in the hands of the left - (I have a book in my left hand, or to say (with male] in the hands of Yemeni - (I have a ruler in my right hand, and so on.

 

29-Family and neighbouring countries : family members are important components of language, The most important words in the first grade Sntalmaha and private family and is adjacent to us (AP : father), (mother : mother), (brother : brother), (sister : sister), (son : son), and (his son : daughter), (friend : friend) I can say, for example, (I brother and sister - (I have a brother and a sister), and it can be argued (Lee's son and daughter - (I have a son and a daughter.

 

30 - Every one : When we look at a range of things. We want to talk about one of them to say, for example (a small-Games (One doll is small and when I want to say (all games Safrawat-All dolls are yellows), And so on.

 

هذه هي نفس الدروس السابقة ولكن بالانكليزي .

تم تعديل بواسطة رازقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

قواعد لفظ الاحرف الا نجليزية

 

1) vowels الاحرف الصوتية

 

A, C, I, O, U, Y

 

A: يلفظ كالحرف آ في كلمة قرآن العربية, و مثل

 

Hat قبعة (هات), ....... This hat is nice

 

Fat بدين ( فات)……That man is fat

 

اما اذا لحقه ساكن مفرد او مكرر فإنه يلفظ كالحرفين الا لف و الواو المدمغين معا ( أو) مثال:

 

Tall طويل ( تول), This boy is tall......

 

Salt ملح ( سولت) .......

 

و يلفظ كالحرف إي كما في كلمة ياريت عندما

 

:E يأتي مقطع رباعي الكلمة منتهي ب

 

Same ذات الشئ (سيَم) و تنطق الياء بكسرة خفيفة (يَ)

 

I و كذلك الحال عندما يرفق بالحرف:

 

Train قطار ( تريَن) ..... I came by the train

 

E حرف

 

يلفظ كالفتحة شريطة ان يكون في الكلمة حرف صوتي اخر:

 

Red احمر ( رِد) ..... This flower is red

 

و في حالة التكرار او الارتفاق بالحرف فيلفظ كالياء:

 

Need يحتاج ( نيِِد)

-------------------

I الحرف

<او جاء الحرف نفسه في اول الكلمة E و يلفظ كالكسرة في اللغة العربية اذا لم تكن الكلمة منتهية بالحرف

 

Lip شفة ( لب) ...... You have dry lips

 

و يلفظ كما يلفظ الحرفان الباء و النون الخاصان بالمثنى, و عندما يكون وسط الكلمة او المقطع الاخير منها و كانت تنتهي ب :

 

Wife زوجة ( وايف) انتهت ب

------------------------------

Oالحرف

 

يلفظ كاالواو سواء كان منفردا او مرفقا مع حرف صوتي او حرف ساكن مثل:

 

Snow ثلج ( سنو), ..... The snow falls in winter

 

و هناك شواذ لهذه القاعدة

 

Down تحت ( داون), ..... Sit down

 

Town نلفظه كأنه فتحة ..... I went to the town

 

---------------------------------

 

U الحرف

 

يلفظ كالفتحة أذا توسط حرفين صوتيين او جاء في اول الجملة:

 

Shut يغلق ( شَت) ...... Shut the door

 

و هناك بعض الكلمات الشاذة مثل:

 

Put يضع ( بُت), Full مملؤ ( فُل)

 

----------------------------------------------------------------------

و الاحرف الباقية تعتبر احرف الساكنة

 

و في الدرس القادم سوف اعرفكم على الاحرف الساكنة التي من الممكن ان تدل على نطق حرفين

 

و اتمنى التوفيق للجميع منقول

 

 

 

وهنا نفس الشرح اعلاه ولكن بالانكليزي

 

Rules of the English word letters

 

1) vowels letters audio

 

A, C, I, O, U, Y

 

A : Charv say a word in the Arab union, such as

 

hat

 

If the right single static or duplicated it and say together (o) Example :

 

Tall long

 

, salt Salt (Salt)

 

But, as in any Charv word

 

: E comes extract quadruple floor utmost b

 

Same thing with (Sim) and utter bottom Paksrh light (j)

 

I, as well as when attached to the letter :

 

Train

 

E trades

 

But provided that the floor trades another voice :

 

Red

 

And in the case of repetition or Easements literally

 

Need

-------------------

 

I Trades

<or the same trades in the first الكلمهE و

 

say in Arabic if it is not translated literally closed

 

Lip

And say it like the letters , Special , when the central floor or passage of the last

 

and was completed :

 

Wife

------------------------------

 

O Trades

say whether alone or together with the audio trades or trades such as static :

 

Snow

 

And there are complications to this rule

 

Down under (Dawn), to be opened Town

---------------------------------

 

U crafts

But if brokered the two-letter sound or stated in the first sentence :

 

Shut down (Shet)

 

And there are some anomalies words such as :

 

Put sets (bit), Full tank

----------------------------------------------------------------------

 

Letters and the remaining are static

 

And the next lesson will acquaint you with the letters static which could indicate the pronunciation of the

 

two-letter

 

I wish everyone success and

 

 

تم تعديل بواسطة رازقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنشاء حساب جديد أو تسجيل دخول لتتمكني من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

إنشاء حساب جديد

سجلي حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجلي حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلكين حسابًا بالفعل ؟ سجلي دخولك من هنا.

سجلي دخولك الان

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏من خاف زلة القدم بعد الثبات، فليجعل له حظا من عبادة السر والقُرُبات، وليحرِص عليها حتى الممات.

×