اذهبي الى المحتوى

المشاركات التي تم ترشيحها

الله يبارك فيك يا حبيبة يا هبة

حلقات رائعة وسخنت

والان بدات التعلقات والتوقعات ههههه

جميل جدا

 

مسكينة اشجان الله يسترها

انا اتوقع ان اشجان راح تطلق

بعدها زوجها راح يفوق لان السحر اتعمل لعمل الطلاق

بعدها راح يندم ويرجعها

بس لما يرجعهوا يمكن يرجع السحر من جديد لان رجعوا لبعض.ةالسحر را يرجع يعمل من جديد

 

 

 

الله يحفظنا من السحر والسحرة

السحر يعمل اعمال سودة

شفتوا لما دخل عادل على بهيرة شافها زي العفريتة

يعني ما بقاش يشوفها في صورة حسنة

بل اصبح يراها في صورة وحشة جدا

 

 

بالنسبة لفرح رشا انا اتوقع زي حواء

عمتها راح تعرف مكان الفرح وراح تجيب معها جيش ههههههههه(مهي اخذت اذن من ام العروس هههه)

 

 

 

 

رووووووووووووعة يا هبه

زعلت اوووى على اشجان صعبت عليا خالص

فعلا السحر يعمل اكتر من كده

وكمان حسين جوز بهيرة هو اللى هيفتح لها ويشوفها كده اهئ اهئ اهئ

بس ممكن عشان حسين متدين ممكن يعرف ان اللى عند عادل ده سحر ويحاول يقرأ عليه سورة البقرة

وبكده يعرف عادل ان كان معمول له سحر ^___^

كل الشخصيااات راااائعة

اعجبني توقعك

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هما شغالين مصالح مع بعض كده ليه

هى ام عصام تساعدهم فى فرش الشقه وترتيبها وتشترى معاهم اللى محتاجينه للشقه

ولكن متحضرش الفرح

وتبقى هتعمل الواجب بعد الفرح ميخلص

وفى برضه العكس فى ناس عاديين مبيحضروش فرح اقاربهم الملتزم عشان مش عاجبهم وعايزين فرح عادى

تم تعديل بواسطة سَارّه مُحَمّد

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ان كان حقيقة ما حدث مع اشجان

اتـــوقع ان ما اعتقدته اشجان فعلا سيحدث وهو ان بهيرة ستسيء الظن بها عندما تراه

وتعتقد انها تريد ان تاخد زوجها كما اخذت عادل من زوجته الاولى

وهنا ستفقد الزوج والصديقة

لن يبقى سوى ام عصام

زعلتينى يا ام خديجة

ياريت ميحصلش كده

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

 

 

حسسسسسسسسسسسسسسسسسسسين , افتح الباب يا سونسووووووووووووووووووووووون ايدي مش فاضية بحضر الفطااااااااااااااااار

 

 

حاضر يا بهيرة , بس اعمليلك همة في الفطار الله يخليكِ

 

 

 

 

 

اهئ اهئ يا رب استرني يا رب ما تفضحتيششششش اهئ اهئ يا رب انت عالم بحالي ياااااااااارب اهئ اهئئئئئئ ما تخليش حد غريب يشوفني واني كدة اهئ اهئئئئئ ياررررررررب , يا ستير يااااااارب يا ستيررررررر , بهييييييرة اني اشجان افتحي انتِ يختي ما تخليش جوزك يفتح اهئ اهئئئ بهيييرة الحقيني يختي اهئ اهئئئئئئئئئئ

 

 

ايه ده !!!!!! زي ما يكون صوت واحدة ست ع الباب بتقول يا بهيرة بصوت واطي وبتعيط !!!!! مممم اسأل مين قبل ما افتح احسن , مين ع الباااااااب؟

 

يا لهوي , جوز بهيرة جوا , نعملوا ايه دلوقتي يا دي المصيبة !! اني اني اشجان , خلي بهيرة تفتحلي عشان عايزاها ضروري الله يخليك اهئ اهئ اوعى تفتح انت الله يسترك اهئ اهئئئئئئئئ

 

 

حاضر , لحظة واحدة وهتيجي تفتحلك

 

 

 

بهييرة

 

 

نعم يا سونسون , مين بيخبط يا حبيبي ؟؟؟؟؟

 

دي اشجان جارتك وطلبت مني انك انتِ اللي تفتحي وبتعيط وبتقول عايزاكِ ضروري

 

اشجان !!!!! ده جوزها جه امبارح , تكون عايزة ايه !!!!!!!! غريبة اوي , تفتكر تكون عايزاني ليه يا سونسون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

 

لا حول ولا قوة الا بالله , ما تروحي تشوفيها يا ستتتتتتتت

 

حاضر حاضر انت بتشخط ليه !!!!! من عنيا هروح اشوفها بس خلي بالك من الاومليت لحسن تعبت فيه اوي , سيبهولك ع النار اهو

 

 

ما تتأخريش مع جارتك وتقعدي تلتي وتعجني

 

انا بتاعة لت وعجن برضو !!!!!! هو انا بتكلم كلمتين على بعض طول النهار يا سونسون ! ههههههههههههه

 

 

 

يا بهييييييرة اهئ اهئ يا بهيرة افتحي حرام عليكِ هتفضح يختي نبوسوا ايدك افتحيييييييييي

 

 

 

اهلا اهلا يا صباااااح الأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأأ هااااااااااااااااااا

 

 

اهئ هئ مالك يا بهيرة فاتحة بقك ومبرقة كدة ليه يختي !!!!!!! اهئ اهئئئئئئئئئ الحقيني يا بهيرة

 

يا نهارك لون جزمة حسين يا اشجااااااااااااان !!!!!!!! انتي اتجننتتتتتتتتتتتتتتي !!!!!!!!! ازاي تخرجي برا شقتك بالمنظر دددددددددددددده ده لو حسين شافقك هيقيم عليكِ الحددددددددددددددد انتِ اكيد سخنة مش كدة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هي فرحتك بجوزك طلعتك من هدومك ولا اييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

طب دخليني نبوسوا ايدك دخلييييييييني اهئ اهئئئئئئئئئئ

 

ادخلك فييييييييييييين جوزي جواااااااااااااااااااا اقوله ايييييييييييييه , اقوله جارتي اتجننت وخارجة من الشقة بقميص النوم وعندها استعداد لتوصيل الطلبات للمنازل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ده لو شافك هيخليني اقاطعك بالتلااااااااااااااااااااااتة , ده مرة واحدة صاحبتي جت زارتني ولابسة هدوم ضيقة قالي الست دي ما تعرفيهاش تاني لتفسد اخلاقك , تقومي انتِ تجيلي من غير هدوم خالص !!!!!!!!!! عمرك شوفتي ست محترمة تخرج من شقتها بقميص النوووووووووووم يادي الجرس والهتايييييييييييك

 

والله العظيم مظلومة اهئ اهئئئئئئئئ عادل طردنييييييييييييي

 

طردك ! شكل الموضوع فيه مصيبة كبيرة , طيب استني اقفل باب المطبخ بالمفتاح على حسين , وانتي ادخلي الصالة على ما احبسه لحد ما اشوف حكايتك اييييييييييييه

 

 

اهئ اهئئئئئئئئ الله يسترك شوفيلي حاجة البسها يختي

 

 

حاضر هجيبلك ما تخافيش , استرنا يارب ما تفضحنااااااااااش

 

 

 

في ايه يا بهيرة جارتك عايزة ايه

 

 

لا ما فيش , بعد اذنك يا حسين هقفل عليك باب المطبخ بالمفتاح وهفتحلك كمان شوية ما تخافش

 

 

بهيييييييييييييرة انتِ يا مجنونة انتتتتتتتتتتتتتتتتتتت ِ عندي الحصة الاولى يا بني ادددددددددددددددددمة

 

 

افطر انت يا حسين افطر يا حبيبي وانا كمان عشر دقايق وافتحلك ما تقلقش , انا بحميك من الفتنة والله يا حبيبي

 

 

فتنة ايه يا ست انتتتتتتتتتتتت ِ , اووووووووووف طيب يا بهيييييييييييييييييرة والله حلال اللي امي بتعمله فيكِ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معقول اللي بتقوليه ده يا اشجااااااااااااان !!!!!!! دا كدة يبقى اتجنن رسمي

 

اهئ اهئ مش اني قولتلك يا بهيرة ان عادل اتغير وما عادش عادل اللي اني اعرفه ابدا , اهئ اهئ والله يختي ما عملت حاجة زعلته , ده اول ما دخل وهو مش طايقني ونبصوا في عنيه الاقي واحد تاني , كأن مش عادل اللي بيتكلم ابدااااااااا اهئ اهئ اني مش عارفة جراله ايه يختي اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئئ

 

لا حول ولا قوة الا بالله !!!!!!!! اكيد جوزك ده حد عمله عمل ولا اتلبس بجن

 

 

اتلبس بجن !!!!!!!! اعوذ بالله , معقول يا بهيرة يختي ! اهئ اهئئئئئئئئ يا دي الحظ يا دي البخت يا خيبتك يا اشجاااااااان نروحوا فين ونيجوا منييييييييين اهئ اهئئئئئئ

 

 

طب بقولك ايه , استهدي بالله انتِ كدة وتعالي اقعدك في الصالون واقفل عليكِ بالمفتاح عشان اروح افتح على حسين باب المطبح ليتلبس هو كمان من القعدة لوحده وسط التوم والبصل ويطلعله عفريت من عين البوتاجاز يعفرته ويطردني من الشقة , والله خايفة لتكون شوطة وهتعدي ع الرجالة كلهم , انا من هنا ورايح هأمن نفسي واعلق عباية على كتفي , عشان لو حسين طردني بقميص النوم انا كمان ابقى معايا حاجة تسترني , الواحد لازم يتسفيد من تجارب الآخرين ,عن اذنك يا اختي

 

اهئ اهئئئئئئئئئ ما تغبيش يا بهيرة

 

اغيب اروح افين واسيبك في المصيبة دي ! هروح افتح للراجل عشان يروح شغله ليترفت يختي ولا الناظر يآنبه بكلمتين وكرامته توجعه ويجي يبهدلني انا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهييييييييييييييييرة افتحي يا ست انتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتِ , ما تخلنيش افقد اعصااااااااااااااااااابي , دددددددددب دبببببببببببببببببببببببب دببببببببببببببببببب شكلك مش هيحصلك طيييييييييييب

 

 

 

ايوة ايوووووووووووة ايوة يا سونا يا سونسون جيتلك اهووووووووووو اديني فتحت اهوووووو , حمدالله ع السلامة يا حبيبي , ليك وحشة والله

 

اووووووووووووووف , ممكن افهم ايه اللي بيحصل بالظظظظظظظظظظظبط

 

ولا حاجة يا حبيبي , مشكلة واتحلت

 

يا سلااااااااااااااااااام ومن امتى الكلام المختصر المفيد ده في طبععععععععععععك ! في ايه يا ست هانم احكيلي بالتفصيل الممممممممممممل

 

لا حول ولا قوة الا بالله , حيرتني معاك يا حسين يا حبيبي , اتكلم بالتفصيل تقولي بطلي رغي وجعتيلي دماغي , واكلم باختصار تقولي احكيلي بالتفصيل , انا مش قادرة افهمك , انت اكبر لغز في حياتي يا سونسون ههههههههههههه

 

طيييييييييييييييب , ماشي يا بهيييييييييييرة انا مضطر انزل عشان ما اتأخرش , لكن راجععععععععععلك ولازم اعرف في ايييييييييييييه , عن اذنك انا رايح المدرررررررررررررررسة

 

سلملي على جرس الفسحة يا سونسون عشان وحشني اوي ,اما اروح اشوف حكاية اشجان اللي جوزها ملبوس بالجان

 

هههههههه الله ! حلوة اشجان اللي جوزها ملبوس بالجان دي ههههه عاملة زي كلام حواديت الف ليلة وليلة , حكاية اشجان اللي جوزها ملبوس بالجان من سالف العصر والآوان هههههههه , اشجاااااااااااااااااان جايالك يا اختي

 

ها يا بهيرة جوزك نَزَل يختي ؟ اهئ اهئ

 

ايوة نَزَل , يووووه قصدي نِزِل , عديتيني باللهجة الاسكندراني بتاعتك دي

 

 

انتِ حكيتي لجوزك يا بهيرة ؟

 

والله يا اشجان اترددت احكيله ولا لأ , توووووء بصراحة مش عارفة , اصل بصراحة خوفت على حسين عشان انتِ بتقولي جوزك مش طبيعي , خوفت اخليه يخبط عليه ليحدفه بحاجة يفتحله دماغه ولا يأذيه يا اختي , اصل بخاف على حسين اوي , وبعدين لو امه عرفت انه اتضرب بسبب صاحبتي ,هتيجي تبهديني وتفرج عليا العمارة ومش بعيد تروحني لامي

 

اهئ اهئ طب واني ما فكرتيش فيا هنعملوا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

بصي انا هتصل بالحاجة ام عصام تنزل تقولنا نعمل ايه

 

اهئ اهئئئئئئئ بس النهاردة فرح ولادها واكيد مش هتفضولنا

 

يا اشجان قولتلك مش هتحضر الفررررررررررررح , اقولهالك ازاي ! ممممم تكونيش ما بتفهميش غير اسكندراني ؟ بصي اني هنقولولك يا اشجان بالاسكندراني , الحاجة ام عصام قالتلي يا بهيرة اني مش هنحضروا فرح العيال عشان ما نرتكبوش ذنب هههههههههههه اضحكي يا اشجان اضحكي

 

يا بهيرة اضحك على ايه ! اهئ اهئئئئئئئئئ اني على وش طلاق يختي اهئ اهئ عادل شكله كدة هيطلقني ويرميني في الشارع يا بهيرة اهئ اهئئئئئئئئئئئ

 

بعد الشر يا حبيبتي ما تقوليش كدة , ان شاء الله غُمة وتنزاح وتنتهي بأفراح وليالي ملاح , ممممم انا بصراحة مش متأكدة اذا كان حد عمله عمل ولا لأ , بس يا ترى انتِ شاكة في حد يا اشجان ؟

 

اهئ اهئئئئئئئئ هيكون مين يعني غير سعاد مراته اهئ اهئئئئئئئئئئئئئ اكيد هي اللي عايزة تخرب بيتي وتطلقني من عادل

 

لالالالالالالا مش معقووووووووووول , قلب الضرة ما يعرفش الكره يا اشجان , لا يا اختي استبعدي ضرتك خالص

 

اهئ اهئ بس يا بهيرة , اصل انتي طيبة يختي وما تعرفيش سعاد ممكن قساوة قلبها توصلها لحد فين اهئ اهئ دي لو عليها عايزة تمحيني من على وش الأرض مش تطلقني من عادل بس اهئ اهئئئئئئئئئئئئ

 

لا حول ولا قوة الا بالله !!!!! طيب انا هتصل بالحاجة ام عصام عشان بصراحة مش عارفة اعمل ايه واتصرف ازاي يا اختي

 

اهئ اهئئئئئئئ اتصلي يختي خليها تنزل تنجدني اهئ اهئئئئئئئئ يارب ساعدني يااااااااارب اهئ اهئئئئ اني ماليش حد ومش عايزة نتبهدل اهئ اهئئئئئئئئئ اه يامراري لو عادل طلقني اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئئ

 

 

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

 

عيطي في سرك يا اشجان بقى خليني اعرف اتكلم مع الجاجة ام عصام , التليفون بيدي جرس اهو

 

ترررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

 

السلام عليكم

 

وعليكم السلام ورحمة الله , ازيك يا حاجة ام عصام

 

ههههه اهلا يا بهيرة , بعرفك من صوتك على طول , ازيك يا بنتي وازي ياسمين

الحمدلله والله بخير , كنت عايزاكِ في حاجة مهمة اوي يا حاجة ومش عارفة اتصرف فيها لوحدي

 

خير يا بنتي , قلقتيني , انتِ كويسة وبنتك وجوزك كويسين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

ما تتخضيش يا حاجة احنا بخير والله , الموضوع يخص اشجان جارتنا الجديدة

 

اشجان !!!!!! مالها يا بنتي بعد الشر

 

لا ما فيش حاجة , جوزها طردها من الشقة بقميص النوم بس

 

يا خبررررررررررررررررر , ازاي الكلام دددددددددددده , هو شارب حاجة ده ولا ايه

 

والله ما احنا عارفين لحد دلوقتي هو اللي شارب حاجة ولا هي اللي شاربة حاجة , اللهم اعلم بعبيده بقى , الراجل طردها وقفل الباب والظاهر كدة دخل نام , اصله ما طلعش من الشقة تاني

 

لا حول ولا قوة الا بالله , حد يعمل كدة في مراته برضو الا اذا كان مجنون ؟ وهي فين دلوقتي

 

قاعدة عندي منوراني ولابسة جلبيتي اهيه

 

ربنا يسترك يا بنتي زي ما سترتيها , انا نازلالكو حالا اشوف ايه الحكاية دي , لا حول ولا قوة الا بالله

 

مستنينك يا حاجة ام عصام , مع السلامة , الحاجة ام عصام نازلة يا اشجان ما تخافيش

 

اهئ اهئ يارب يختي الاقي حل عندها اهئ اهئئئئئئ ادعيلي يختي ادعيلي يا بهيرة

 

هدعيلك واتصل بامي اخليها تدعيلك , انا لما بعوز دعوة مستعجلة بتصل بامي , انا هروح اعملك كوباية لمون يا حبيبتي على ما تنزل الحاجة ام عصام

 

 

 

ماماااااااااااا اهئ اهئئئئئ مامااااااااااااااا

 

انا هنا يا ياسميييييييين , انتي صحيتي يا امورتي ؟ هههههه اهلا اهلالالالا بالقمر اللي وحشني من امبارح بالليل ههههههه هاتي بوسة يا روح ماماااااا اموووووووووووه تعالي نروح الحمام ونغسل الوش الجميل المقطقط ده ونلم الشعر المنعكش اللي يخوف ده ونحط توكة حلوة وبعدين تروحي تسلمي على طنط اشجان وانتي نضيفة وامورة اموووووووه

 

ماسي يا ماما

 

 

 

يلا بقى روحي سلمي على طنط اسكان هههههههههههههه

 

 

 

 

طنط اسكااااااااااااان

 

اهئ اهئ اهلا يا ياسمين يا حبيبتي

 

أيّط ليه طنط ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

اهئ اهئ اني مش بنعيطوا يا ياسمين اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئئ

 

مامااااااااا طنط اسكان أيططططططططططططط

 

معلش يا روح ماما دلوقتي يسكت هههههههههه

 

 

اتفضلي اللمون يا اشجان

 

اهئ اهئ ماليش نفس لحاجة يختي والله

 

يا شيخة اشربي بقى , ان شاء الله الامور هتتصلح وتبقى زي الفل

 

اهئ اهئئئئئئئ ازاي بس يختي ازاي اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئئئ

 

خدي يا ياسمين اشربي اللبن بتاعك يا حبيبتي , جبتلك كوباية بلاستيك عشان احافظ على الاربع كوبايات الازاز اللي عندنا يمكن يجيلنا ضيوف ولا حاجة

 

مس حايسة الكوباية تي

 

لالالالالالالا ما تحلميش اني امسكك كوباية ازاز تاااااااااااااااني خلااااااااااااص كان زمان وجبررررررررر عهد الازاز ولى وما عندناش غير بلاستييييييييييك

 

مس حسلب لببببببببببن

 

بنتتتتتتتتت خدي يا بنت هناااااااااا , طيب يا ياسمييييييييييين بتعلني الاضراب عن اللبن عشان تجبريني اديكي كوباية اززززززززززززاز ! هيهات هيهااااااااااااااات مش هتنازل عن موقفي وهتشربي اللبن في كوباية بلاستيك يا ياسمييييييييييييين , صبرك علية لما نفوق من موضوع طنطك اشجاااااااااااان , اشربي اللمون يا اشجااااااااان زمان الحاجة ام عصام نازلة

 

 

ترررررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

 

اهي نزلت اهيه , هروح افتح

 

 

 

اهلا يا حاجة ام عصام اهلا وسهلا ايه النور ده اتفضلي

 

السلام عليكم ازيك يا بهيرة يا بنتي

 

وعليكم السلام ورحمة الله اتفضلي

 

فين اشجان ؟

 

اهيه قاعدة بتعيط في الصالون جوا , اتفضلي

 

 

 

 

 

 

مممممممم بقى هي الحكاية كدة ! طيب قوليلي يا اشجان يا بنتي هو جوزك بيصلي ؟

 

اهئ اهئ ايوة بيصلي

 

مممم طيب يعني ما فيش حاجة زعلته من ناحيتك ولا حاجة , افتكري يمكن يكون حصل موقفه ضايقه , رغم ان حتى لو حصل موقف ضايقه عمره ما هيتصرف بالطريقة دي , لكن بنحاول نشوف الاسباب الاول

 

اهئ اهئئئئئئئ والله يا حاجة ابدا , اخر مرة كان هنا ماشي من عندي بيضحك وبيوصيني على نفسي وجايبلي كل اللي نفسي فيه وقالي والله ما هاين علية اسيبك يا اشجان بس نعملوا ايه ورايا مصالح , نشوفوكِ يوم الخميس على خير وخلي بالك من نفسك اهئ اهئئئئئئئئئ يعني مَشَى من عندي واحنا سمن على عسل والله , لكن بقاله يومين تلاتة متغير معايا في التليفون وما بيتَصَلش بيا واني لو اتصلت بيه يبهدلني ويسمعني كلام وحش واهي ختمت بعملته السودة وطرده ليا ع السلالم واني بهدوم النوم اهئ اهئئئئئئئئئئئئ

 

لا حول ولا قوة الا بالله , يبقى اكيد التغير المفاجئ ده وراه سر

 

انا بقولها كدة برضو يا حاجة , اكيد اتسحر ولا مسه جن

 

والله يا بهيرة ما فيش حاجة بعيدة , ربنا يكفينا شر ضعاف النفوس والناس اللي بتأذي غيرها وفاكرة ان ربنا غافل ومش هينتقم , فعلا يا بنتي في اسحار تفريق بين زوج وزوجته ربنا يكفيكو شر السحر والسحارين اللهم آمين , على العموم ماجد هيجي بدري النهاردة من المدرسة , قدامه حوالي ساعة وان شاء الله هخليه يدخل عنده بأي طريقة ويقرأ عليه قرآن ولو ما اتحملش سماع القرآن يبقى اكيد في حاجة وهخلي ماجد يقرأ آيات على المية لفك السحر ونسيب النتيجة لربنا وان شاء الله خير حبيبتي اطمني

 

اهئ اهئئئئئئئ يارب يا حاجة يااااااااااارب اهئ اهئئئئئ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

يلا يا اوساااااااااا الفسحة بدأت خلينا ننزلوا

 

يلا يا بت يا سلمى , اني هنموتوا من الجوع , نَزَلت من غير فطار و خدت من ماما فلوس عشان اشتري سندوتشات من الكانتين

 

طيب يلا ننزلوا نجيبوا السندوتشات ونشربوا أزوزة

 

يلا يا بت يا سلمى

 

 

 

ييييييييييييي الكانتين زحمة اووووووووي يا بت يا سلمى

 

هنقفوا في الطابور مع البنات يا اوسا

 

 

هي مين دي اللي تقف في طابووووووووور !!!!!! اني اسماء عادل سلييييييييييم , اوسا الدلوعة يا بت هههههههههههه

 

 

ههههههه يختي الدلع ده في بيتكو مش هنا

 

اني نتدلعوا في أي حتة وعلى كيف كيفي يا بتتتتتتتتت هههههه استني اني هروح اقول للبت اللي في اول الطابور دي ترجع ورا وتوقفني مكانها

 

وليه بس المشااااااااااكل , خلينا واقفين في دورنا يا اوسااااااااااا

 

بس يا بت , اسكتي انتِ ما لكيش دعوة , تعالي ورايا

 

اوووووووووووف اني ما بنحبوش المشاكل , اني هقف في دوري وروحي انتِ اعملي اللي انتِ عايزاه

 

 

 

اوعي يا بت انتي وقفيني مكانك

 

يا سلاام !!!!!!!!!! ووقفك في مكاني ليه ان شاء الله

 

 

عشان اني ما نقفوش في طوابير يختي

 

يا سلاااااااااااااااام , ليه يختي كان على راسك ريشة ولا على راسك ريششششششششة

 

انتِ مش عارفة اني مين يا بت ولا اييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟

 

 

نعرفوكِ كويس , اسماء بنت عادل سليم , نعملولك ايه يعني , نضربولك سلام ولا نترعش لما نشوفك هههههه

 

 

انتِ بتتريئي يا بتتتتتتتتتتتتت طب والله لنوروكي ونعلموكي الأدب عشان ما تغلطيش في اسيادك تاااااااااااني , اني هنجيبوكي من شعرك ونمسحوا بيكِ بلاط المدرسسسسسسسسسسسسة

 

اااااااااااااااااااااااه اهئ اهئئئئئئ سيبي شعري يا بت انتييييييييييييييييي اهئ اهئئئئئئئئئ اوعي يا بت سيبيني اهئ اهئئئئئئئئئئ الحقوني يا بناااااااااااات اهئ اهئئئئئئ

 

ايه ده ايه دددددددددده ما تسبيها يا اسمااااااااااااااء

 

يا شيخة حرام علييييييكِ

 

ما لكيش دعوة يا بت انتِ وهيييييييييييييي والله اللي هتتكلم لنضربوها هي كماااااااااااااااااان , والله لنطلعوا شعرك في ايييييييييدي

 

اهئ اهئئئئئئئئئئئئئ سيبيني يا بت انتي اهئ اهئئئئئئئئئ طب والله لنكون شاكياكِ لأبلة الناظرة هاااااااااا اهئ اهئئئئئئئئئئ

 

 

 

 

 

 

 

ازاي يا بنت انتي تضربي زميلتك بالشكل ددددددددددده !!!!!!!!!! ايه بلطجية انتِ ولا اييييييييييييه

 

هي اللي ضربتني الاول يا ابلة

 

اهئ اهئئئئئئئئ اني ما جتش ناحيتها يا ابلة واسألي البنات كمان اهئ اهئئئئئئئئ

 

 

ايوة يا ابلة اسماء هي اللي ضربتها

 

 

كدة !!!!!! طيب , اني هنبعت جواب استدعاء ولي امر وما تجيش المدرسة يوم السبت من غير ولي امرك يا بنتتتتتتتتتت ودلوقتي تاخدي شنطك وتسيبي المدرسة حااااااااااالا

 

والله ده ظلم دددددددددده , اني هنخلي بابا يجي يطربق المدرسة دي على اللي فيهاااااااااااااااا

 

 

بنت سمجة وقليلة ادددددددددددددب

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شوقيييييييييييييية انتِ يا بتاعة انتِ ماما فييييييييييييين

 

بتاعة انتِ !!!!!!!! اهلا يا ست اوسا , الست سعاد في اوضتها انتِ جيتي من المدرسة بدري يعني !

 

وانتِ مالك انتتتتتتتتتتتتتِ ! بتسأليني بصفتك ايييييييييه

 

حقك عليا يا ست اوسا , كنت عايزة نطمنوا عليكِ ونشوف جيتي بدري ليه

 

اووووووووووووووف خدي الشنطة طلعيهالي اوضتيييييييييي

 

مش هتطلعي تغيري هدومك ؟

 

يوووووووووووووو وانتي مالك انتي نغيروا هدومنا ولا منغيرووووووووووووش , خليكِ في حاااااااااالك

 

واني مالي اني , اني شاغلة روحي بيكِ ليييييييه , اعوذ بالله من دي بت ! يتفاتلها بلاد وبلاااااااااد لا محترمة كبير ولا صغير عاملة زي المخفي اخوها ادهم

 

 

 

 

 

بت يا شوقيييييييييية كنتي بتكلمي مين تحتتتتتتتتتتت

 

دي الست اوسا

 

اوسا ! وايه اللي جابها البت دي من المدرسة بدري كدة ! بت يا وسااااااااااااااا

 

اهئ اهئئئئئ نعم يا ماما

 

مالك يا بت

 

 

في بت شتمتني وضربتني في المدرسة يا ماما اهئ اهئئئئئئئئئ ولما جيت ناخد بتاري ونضربوها , الناظرة طردتني من المدرسة وادَتني جواب استدعاء ولي أمر اهئ اهئئئئئئئ روحي خدي بتاري يا ماما واضربي الناظرة اهئ اهئئئئئئئئ

 

 

بنقولولك ايه اني مش فايقالك يا بنت عاااااااادل اني دماغي مقلوبة وعايزة نتصلوا بابوكِ نشوفوا ايه حكايته وعمل ايه مع الزفتة اللي اسمها اشجاااااااااااان

 

 

يييييييييي ربنا ياخدها , اني ما بنطيقوش سيرتها يا ماما

 

ومين سمعك يا بنتي , هاتي التليفون من على الطرابيزة دي

 

السلك بتاعه قصير يا ماما , ما بنعرفوش نجيبوه

 

يا بت السلك مش قصير , السلك معقود في بعضه , سلكيه من بععععععععضه

 

يووووووووووه يا ماما , ما بنعرفوووووووووش , اني هنتفرجوا ع التليفزيوووووووووووووووووون

 

ادي اللي انتِ فالحة فيه يا محروووووووووووسة , والله البت دي ما ليها الا الجواز صحيح , لا فالحة في علام ولا فالحة في حاجة , اقوم اني نجيبوا التليفون , يا ترى عملت معاها يا عادل وطلقتها ولا لسة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يارب عادل اللي يرد ع التليفون مش هي

 

 

 

 

ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررن ترررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

 

الوووووووووووو

 

 

عااااااااااادل ازيك يا حبيبي

 

ازيك يا سعاد

 

هههههه عامل ايه انت وازي اللي عندك

 

ما فيش حد عندي

 

هاااااا !!!!! ههههه يارب فرجك يارب , مممممممم مش فاهمة يا عادل , هي اللي اسمها اشجان راحت فييييين

 

 

راحت في دااااااااااااااهية واني ايش عرفني انيييييييي اني طردتهااااااااااااااا اني مش عايزهااااااااااااا اني بنكرهوهاااااااااااااااااا اني خلاااااااااااااااااص هنطلقوهاااااااااااااااااااااااا

 

 

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه يا حبيبي ايه الكلام الحلو اللي احلى من كلام الاغاني ده , ايوة كدة يا عااااااااااادل ارجع لمراتك حبيبتك ام عيالك , اني ياما وياما قولتلك اني البت دي ما تنفعكش ومسيرك تطلقها

 

كله بأوانه يا سعاد

 

هههههههههه انت هتجي امتى يا حبيبي

 

اني تعبان من السفر يا سعاد , هنريحوا النهاردة ونجولك بكرة الصبح

 

ههههههههههههههههههههههههههههههههههه مستنياااااااااااااااااك مستنياك يا غالي مستنياك اني والشوق اللي ماليني سلاااااااااااااااااااام

 

 

هههههههههههههههههههههههههههههه بركاتك يا شيخة منصوووووووووووورة ههههههههههه والله لنتصلوا بالصايغ يبعتلي الخاتم ونتصلوا بيها عشان تيجي تاخد الخومسوميت جنيي وندوها الخاتم وفوق منه بووووووووووسة هههههههههههه يا دي الهنا والنعييييييييييييم , بت يا اوساااااااااااااااااااااااااااا

 

 

نعم يا مامااااااااااااااااااااااا

 

 

هههههههههههه تعالي يا بت شغلي اغنية حلوة نرقصوا عليها انا وانتِ هههههههه ابوكِ هيطلق اشجاااااااااااااااااااان

 

بجد يا ماماااااااااااا !!!!!!!!!!! ههههههههههههههههههه هييييييييييييييييييه هييييييييييييييييييييييييه هييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييه

 

في ايه يا ست سعاااااااااااد , انتي فرحانة كدة ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

هههههههههههههه تعالي يا بت غني وارقصي معاناااااااااااااااااااااااااااااااا

 

نغنوا ونرقصوا ليه !!!!!!!!!! اني ما بتعرفوش نرقصوا

 

هههههههههههههه اني بنعرفوا يا بتتتتتتتتتتت هههههههههههههههههههههههه شغليلي اغنية كايدة العزال اني من يومي يلا يا بت اوساااااااااااااا ارقصي يا بتتتتتتتتتتتت

 

ههههههههههههه هنتحزموا ونيجي يا ماما ههههههههههههههه

 

 

 

يلا يا بت ارقصي هههههههههههههههههههه كايدة العزال اني من يوووووووووووومي إيوأ اااااااااه

 

 

يا عوازل فلفلووووووووووو

 

ما قالي وقولتله يا عوااااااااااازل فلفلوووووووووووووووووووووو

 

 

ايه ده !!!!!!!! الست سعاد اتهبلت ولا ايه دي متحزمة وبترقص هي وبنتها !!!!!!!!!!!! في ايه يا ست سعااااد , ما تفرحيني معاكِ

 

 

هههههههه هنقولولك يا بت , عادل خلااااااااص هيطلق البت اللي اسمها اشجان ههههههههههههه يبقى نتحزموا ونرقصوا ولا لأ !!!!!!!!!!!!!!

 

يا مصيبتي !!!!!!!!!!! ليه كدة بس اهئ اهئ حرام والله

 

حورمت عليكي عيشتتتتتتتتتتتتتتتتتتتك انتي معايا ولا معاها يا بت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

يا ست سعااااااااااد دي مهما كان ولية زينا واني ما نرضلهاش الآذية اهئ اهئئئئئئئئئ اني عندي ولاية واني عندك ولية يختي اهئ اهئئئئئئئئئئ

 

يا شيخة ولوِلُوا عليكي ساعة وسكتوووووووووووو , ما تنكديش علية وتضيعي فرحتي بطلاق المخفية دي هههههههههههه يلا يا بت يا اوسا ارقصي وافرحي يا بت الغمة انزاااااااااااحت

 

 

ههههههههههه ما انّي بنرقصوا اهو يا ماما هههههههههههههههههههههههههههههههه

 

 

اهئ اهئ يا عيني عليكِ يا ست اشجان اهئ اهئئئئئئ ليه بس كدة يا عادل بيه ! دا كسر الست في طلاقها وانت عندك بنت طالعة للدنيا اهئ اهئئئئئئئئئئئئئئئئئ

 

 

 

 

 

 

 

 

رن عليه الجرس يا ماجد يا ابني وشوف ايه الحكاية

 

بصراحة يا امي انا محرج جدا ممممممم يعني دي اول مرة اشوفه , هقوله ايه بس ؟

 

يا حبيبي , قوله انك ابن صاحبة العمارة وجاي تشوف عنده أي مشكلة في الشقة ولا حاجة وتقعد معاه كدة وتتكلم وحاول تتكلم في امور الدين وتقرأ بعض الآيات شوف استجابته ليها عاملة ازاي

 

ممممممم على العموم عشان خاطر الست مراته المسكينة دي هقابله واشوف ايه الحكاية بالظبط وهعمل زي ما حضرتك قولتلي وكمان هقرأ آية الكرسي على الماء سبع مرات واخليه يشربها وان شاء الله خير

 

ربنا يصلح الحال يا ابني , ان شاء الله يكون الموضوع بسيط وينتهي على خير والغلبانة دي تروح شقتها

 

 

 

 

تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن تررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررن

 

يييييييييييييييييييييييييييي اكيد هي اللي ما تتسماش اللي بتخبط , طب والله لنجيبوا سكينة من المطبخ ونقطعوهااااااااااااااااااااا جت لقدرهااااااااااااا , اول ما هنفتحوا هنرشقوا السكينة في صدرها من غير تفكييييييييييير

  • معجبة 2

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ازيكو يا بنات

 

 

خدوا الحلقة دي تصبيرة لحد بكرة ان شاء الله

 

كنت مشغولة وما لحقتش اكمل

 

انتظروني مع حلقات اسخن واسخن

 

مع قناة هبة دراما مش هتقدر تغمض عنيك هههههههههههههههههههههههه

 

الفرح بكرة بقى يا بنات استحموا عشان تتفرجوا ع الفرح وانتو نضاف وامامير ههههههههههههههه

 

اشوفكو بكرة ان شاء الله

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هبه حرام عليكِ اللى بتعمليه فينا ده

طب كنت سيبيه يفتح الباب علشان نعرف هيقبولوا ازاى

 

 

على العموم اتوقع ان الاستاذ ماجد هيتفادى السكينه وربنا يسترها بقى

اما بهيره بجد عسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسوله جدا

وحوارتها تحفه

وكنت خايفه على الاومليت اوى دى تعبت فيه

 

 

اعتقد ان شاء الله السحر هيتفك وعقل عادل يرجع لراسه وسعاد هى اللى هتشرب فى الاخر جزاء اللى عملته

 

 

 

 

بس فى نقطه مديقانى من اول الحلقات بالنسبه للحاج عادل

اولا هو اتجوز علشان يحمى بنت خالته الوحيده الغلبانه منها تبقى لوحدها وطب وانه يسبها فى بلد بعيده ويجلها خميس وجمعه هو دا العدل والمراعيه

دا كان جوزها لحد ياتمنه وكان يكسب ثواب مرتين وخصوصا انه غنى ومقتدر

هو برده بص لنفسه شويه واخدها حجه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

يووووووووووووووووووووووووووووووووووووووه يا هبه دايما تيجي في الحته الصعبه وتسيبينا كدا

وااااااااااااااااااااااااااااااء

مانتي كنتي ماشيه حلو

ماشي ياستي أدينا مستنين

مستنين أهوه

أنا مستنيه

ياللللا ياهبه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مش الواحد لما يتابع المسلسل كله مره واحده احسن من التثبيته دى : )

جميل ياهوبه والحقيقه التوقع معاك لا يُفيد هههههههه

ربنا يحفظنا من الناس اللى بتعمل الشر دى أعوذ بالله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

حلقات روووعه ياهوبه

بس كده اطمنا على اشجان ان بهيرة فتحتلها الباب وهنفضل قلقانين على ماجد لبكرة

يلا مستنين الجديد بكرة ان شاء الله

استفزنى بشدة أسلوب التكبر والتعالى من أسماء على زميلاتها ,واضح ان سعاد ليست بالزوجة ولا الأم الصالحة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

حقيقي المثل الذي يقول : اللي ما يخاف الله ... خاف منه

وسعاد لا تخاف الله وهي مع الاسف زوجة فاشلة و ام فاشلة ايضا ، ضيَعت الامانة

انا لم اكن مؤيدة لزواج عادل من اشجان ابدا فهي جميلة وصغيرة ولن يكون زواجها من رجل آخر صعب المنال

ولكني الان ارى ان عادل كان بحاجة للزواج من ثانية فزوجة بهذه الاخلاق والتصرفات لا بد انها مقصرة في حقه وحقوق بيته واولاده ، الله يهديها

وشكلنا سنبقى على اعصابنا حتى نهاية المسلسل هههههههههههههههههه

رائع يا هبه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

حلقة رائعة

الله يجزيك كل خير ويستجيب لدعواتك يا حبيبة

بصراحة يا اخوات انا احب هذه الحركات التي تعملها هبة في قصصها

اقصد وقوفها على مشاهد تخلينا نجمد ههههههه

بالنسبة للتوقعات

ماجد راح يقرا على عادل ويشفى من السحر وبعدها يفوق من الغيبوبة التي هو عايش فيها

 

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لييه توقفي هنا يابت حرام عليك هههه

وانا داخلة وطمعانة في حلقات كثيرة الاقي وحدة وبس ؟

يلا انا مستنية ماجد حيعمل ايه ويارب يتفك عنه السحر ويرجع مراته للبيت

تحية من القلب للست بهيرة والحاجة ام عصام ههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

انت بتعمل فينا حركات خطيرة

لكن فى الحقيقة نستاهل هههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه

حلقات ررررررررررررررررررررررررررررررررائعة :D :D :D

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم

 

خالتو هبة بتعتذر عن الحلقات النهاردة يا عثاثييييل عشان عندها ظرف طااارئ

 

واستنوها بكرة بإذن الله

 

يا خوووفي لحسن تضربوني انا هههههههههههه

  • معجبة 2

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

اكيد اكيد طبعا

طالما شفت اسم هدوؤ الفجر

يبقى هبه بتعتذر عن الحلقه اليوم

 

ماشى ربنا ييسرلها الامور وتيجى ^ــ^

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مفتقدينك ياهبة,ومفتقدين الحلقات

ربنا ييسرلك الأمور

منتظرينك على أحر من الجمر

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

انا مليش دعوه هاتوا هبه واعملولها ضبط واحضار او هاتوا اذن من النيابه انها لازم تكتب الحلقه دى

عشان هى بتوقف على حتت توقع القلب ال ايه عنده ظرف طارق وايه اللى جابلها الظرف بتاع طارق دلوقتى ههههههههههههههه

متابعه بصمت اهو ده اللى هقدر عليه لحد ماتشرف الست هبه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

حلقات روووووعة رووووووووعة روووووعة يا هبهوبة أموت أنا في الحلقات السخنة دي :)

بس ليه النهاية دي :( يا تري ايه اللي هيحصل ؟!!

في الانتظار إن شاء الله

بارك الله فيكِ

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم

 

خالتو هبة بتعتذر عن الحلقات النهاردة يا عثاثييييل عشان عندها ظرف طااارئ

 

واستنوها بكرة بإذن الله

 

يا خوووفي لحسن تضربوني انا هههههههههههه

 

انتي هتقولي فيها ،، فعلا انتي عايزة تنضربي أنا أول ما شفت اسمك منور عرفت علي طول اللي فيها :))

 

ماتجيش هنا تاني يا شاطرة ،، خافي علي نفسك :ph34r:

 

الله يسامحك انتي وطارق :(

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

رائع يابوبه

البت اسماء طالعة براويه لامها صدق المثل اللى قال اكفى القدرة على فمها

وعادل ربنا يهديه ومايقتلش ماجد

اللهم اكفنا شر السحرة واسحارهم

 

ربنا ييسر لك امورك ياجميل

فى انتظار التتمة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنشاء حساب جديد أو تسجيل دخول لتتمكني من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

إنشاء حساب جديد

سجلي حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجلي حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلكين حسابًا بالفعل ؟ سجلي دخولك من هنا.

سجلي دخولك الان

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏ قال الإمام ابن القيّم رحمه الله : ‏ ‏ومن عقوبات الذنوب : ‏ " ‏أنهـا تـزيـل النـعم ، ‏وتحـل النــقم ، ‏فما زالت عن العبد نعمة إلا بذنب ، ‏ولا حلت به نقمـــة إلا بذنب" ‏ ‏الداء والدواء ( ١٧٩/١)

×