اذهبي الى المحتوى
رضاك يارب

رجعت جوزى باليقين والدعاء وقيام الليل والسحر الحلال قصه واقعيه

المشاركات التي تم ترشيحها

بســم الله الـرحمــن الرحيــم

 

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

بارك الله فيكي اختي وحبيبتي في الله وجزاكم الله خير الجزاء

 

 

بجد يااختي ارجوكي ادعي لي انا وزوجي وادعي لكل اخت متزجه

 

ان يصلح الله مابينها وبين زوجها

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

أخيتي صاحبة الموضوع

 

هو انتي عندك كام سن؟؟؟ :rolleyes:

[/حبيبتى بوركتى على المرور انا عمرى 26 عام

لكن سؤلت هذا السؤال من قبل ممكن اعرف ايه السر فلى العمر ههههه

ومتى على خي

ر[/

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
بســم الله الـرحمــن الرحيــم

 

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

بارك الله فيكي اختي وحبيبتي في الله وجزاكم الله خير الجزاء

 

 

بجد يااختي ارجوكي ادعي لي انا وزوجي وادعي لكل اخت متزجه

 

ان يصلح الله مابينها وبين زوجها

ا

للهم ارزق كل المسلمين الاستقرار فى بيتوهم واصرف عنهم الفتن ما ظهر منهم وما بطن

امين بوركتى حبيبتى وجمع بينك وبين زوجك فى الخير

ثبتكى الله وجعل الجنه مثواكى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ربنا يباركك ويهدي حالك يارب

 

الحقيقة انا معجبة بصبرك جدا واشهد الحق اني مع اني اكبر منك لكن لو كنت مكانك مكنتش صبرت ربع صبرك

:mrgreen:

معرفش

 

بس متزعليش من رأيي ....أنا بشوف ان الست اللي بتعرف ان زوجها على علاقة بأخرى وبتجاهد علشان ترجعه البيت

بتتنازل عن جزء كبير من كرامتها وكبريائها

وخدي بالك انا قلت يعرف أخرى مش يتزوج بأخرى

لاني عارفة ان الزواج حق شرعي من حقوقه ومن انا حتى انكره عليه

 

ده غير انه من وجهة نظري الشخصية مفيش اي شيء يمنع زوجك دلوقتي من انه يكرر غلطته دي مرة واتنين والف

لانه ضامن انك صابرة وصبرك يتهزله جبااااااااااااااال

 

تصرفك في مجتمعنا بينم عن عقل وحكمة قليلا ما نجدها في امرأة في العشرين

أنا نفسي بفتقدهم رغم اني في الثلاثين

:closedeyes:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ربنا يباركك ويهدي حالك يارب

 

الحقيقة انا معجبة بصبرك جدا واشهد الحق اني مع اني اكبر منك لكن لو كنت مكانك مكنتش صبرت ربع صبرك

:unsure:

معرفش

 

بس متزعليش من رأيي ....أنا بشوف ان الست اللي بتعرف ان زوجها على علاقة بأخرى وبتجاهد علشان ترجعه البيت

بتتنازل عن جزء كبير من كرامتها وكبريائها

وخدي بالك انا قلت يعرف أخرى مش يتزوج بأخرى

لاني عارفة ان الزواج حق شرعي من حقوقه ومن انا حتى انكره عليه

 

ده غير انه من وجهة نظري الشخصية مفيش اي شيء يمنع زوجك دلوقتي من انه يكرر غلطته دي مرة واتنين والف

لانه ضامن انك صابرة وصبرك يتهزله جبااااااااااااااال

 

تصرفك في مجتمعنا بينم عن عقل وحكمة قليلا ما نجدها في امرأة في العشرين

أنا نفسي بفتقدهم رغم اني في الثلاثين

:mrgreen:

بوركتى حبيبتى

ومقبول رايك جدا لكن حبيبتى

لو كنتى قراتى القصه بتمعن ستعلمين انى نفزت مع زوجى كيد المرأه

فانا كنت اشعره انى صابره ومحتوياه لكن غير راضيه على ما يحدث واخترت الوقت المناسب بعد ما حولت حياته جنه معى وعدلت كل أخطائى التى كان يضعها سبب لخيانته لى

ثم اخترت فى الوقت المناسب وقلبت الطربيزه بعد ما علقته بيا وخليته مش يقدر يبعد

ورغم انه رجوعه ليا كان بعذاب لكن كنت على يقين انها كرامة الراجل الذى لا يستطيع ان يعترف للمرأه انه لا يستطيع ان يعيش بدونها لكن انا كنت متاكده انها جواه لذلك انا كنت احارب لكنى اعرف اين افر واين اهجم

حبيبتى انا اظن ان كرامة المرأه تنها ر لما واحده تانيه تأخذ بيتها وتهدمه

حبيبتى انا كنت دائما اشعر زوجى انى احافظ على بيتىوليس عليه وذلك حتى لا يغتر على

وكنت دائما اشعره انى افعل ذلك لانه مازال به القليل من الصلاح الدينى بمعنى انى اافع عن زوج الح وطبعا مافيش زوج صالح بيعمل كده

عشان كده كنت بعيشه فى حرب بينه وبين نفسه لانه كان عايز يرجع للالتزام عشان يكون فارس احلامى

حبيبتى هقلك النتيجه الطمنك انه باذن الله لن يكرر هذا مره اخرى

انا جعلت نفسى لزوجى بار من الاسرار يلقى به اسراره ولا يبالى وحضن امان واستقرار لذلك لا يستطيع ان يون امانتى اليه وعشان كده زوجى اصبح يحكيلى كل شئ مثل الطفل مع امه يحكى ويفضفض بيخاف لو شفنى سرحاه وتملى يقلى انتى الواحد مش يطمنلك لانك بتغرى فجاه وبتقلبى بيتنا عشان كده انا طلعته من التجربه ده عارف انى مطيعه حنونه وكل ما يحب طول لما يكون مخلص وانا جنه لا يستطيه ان يضحى بها لكن اذا غدر لن يظهر مكرى الا فى وقت لا يتصوره لذلك فقدت زوجى الامان معى فى ذلك الامر انا لم اقبل معرفته باخرى لان الله لا يقبل لكن كنت اصحح حياتى واجعل له بديل حلال به كل ما يتمناه بل من الحرام ولا يوجد رجل عاقل يضحى بتلك الجنه من اجل الحرام

انا بطلب من كل امراه ان لا تشتكى خيانة زوجها لكن كونى له بديل فلا يجد عذر ان ينظر لاخرى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

لا أنا قريت قصتك بتركيز على فكرة

 

وفاهمة كويس اللعبة الحلوة اللي انتي عملتيها معاه وازاي انك حاولتي تصلحي الحاجات اللي انتي معتقدة انها خلت زوجك يبحث عنها في أخرى

 

وهو ده اللي انا معترضة عليه...او بمعنى اصح هو ده اللي انا بقولك اني لا يمكن اقدر اعمله مع اني شايفة انه صح وخصوصا في محتمعنا

اما زوجي يقبلني بعيوبي زي ما انا اكيد متقبلاه بعيوبه لان الكمال لله وحده

واما ابغض الحلال موجود

 

انما ميروحش يبص لغيري ويبعتلها رسايل قدامي ويقوللي اصل انتي عينيكي سودة وانا نفسي في واحدة عينيها خضرة

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

لان في النهاية هو لا يمكن هيسمحللي اعامله بالمثل

 

انا فاكرة لما كنتي كاتبة انك بدأتي تتعلمي لغات وكمبيوتر علشان تحسسي زوجك انك ممكن تستغني عنه وتستقلي بنفسك في اي وقت

 

بس انا مش شايفة ان ده كفاية

 

ولا مقتنعة ان زوجك صدق لعبتك دي

 

حطي نفسك مكانه...ايه اللي هيخليكي تستمري معاه لو انتي فعلا عندك نية الاستقلال بنفسك

 

وخصوصا انه لعب كتير جدا جدا بمشاعرك

 

وتذبذب كتير بينك وبين المرأة الأخرى؟؟

 

 

بصي هو اختلاف شخصيات

الي انتي ممكن تشوفيه وتقبليه مختلف عني وعن الاخوات التانية

 

بس انا قريت قصتكم من بعيد

يعني حد محايد

نصيحتي ليكي انك تاخدي بالك جدا جدا

 

ومتكتفيش بان زوجك بييجي يحكيلك كل حاجة

 

في النهاية ....انتي اتأكدتي منين اصلا ان اللي هو بيحكيه ده كل حاجة؟؟؟؟

 

مش عاوزة اكون بشكك فيه......ربنا يعلم واقسم بالله انا كلامي من واقع اني خايفة عليكي من الطيبة والثقة وبس

 

زوجك ممكن يكون بيحبك جدا ولا يمكن يستغنى عنك انما في نفس الوقت مش عارف يستغنى عن التانية

المثل المصري بيقول

 

حرص ولا تخون

 

حاولي تعملي شغل مخابرات وتتأكدي بنفسك

ان شالله تنزلي تمشي وراه

 

:biggrin: :biggrin:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
لا أنا قريت قصتك بتركيز على فكرة

 

وفاهمة كويس اللعبة الحلوة اللي انتي عملتيها معاه وازاي انك حاولتي تصلحي الحاجات اللي انتي معتقدة انها خلت زوجك يبحث عنها في أخرى

 

وهو ده اللي انا معترضة عليه...او بمعنى اصح هو ده اللي انا بقولك اني لا يمكن اقدر اعمله مع اني شايفة انه صح وخصوصا في محتمعنا

اما زوجي يقبلني بعيوبي زي ما انا اكيد متقبلاه بعيوبه لان الكمال لله وحده

واما ابغض الحلال موجود

 

انما ميروحش يبص لغيري ويبعتلها رسايل قدامي ويقوللي اصل انتي عينيكي سودة وانا نفسي في واحدة عينيها خضرة

:- :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

لان في النهاية هو لا يمكن هيسمحللي اعامله بالمثل

 

انا فاكرة لما كنتي كاتبة انك بدأتي تتعلمي لغات وكمبيوتر علشان تحسسي زوجك انك ممكن تستغني عنه وتستقلي بنفسك في اي وقت

 

بس انا مش شايفة ان ده كفاية

 

ولا مقتنعة ان زوجك صدق لعبتك دي

 

حطي نفسك مكانه...ايه اللي هيخليكي تستمري معاه لو انتي فعلا عندك نية الاستقلال بنفسك

 

وخصوصا انه لعب كتير جدا جدا بمشاعرك

 

وتذبذب كتير بينك وبين المرأة الأخرى؟؟

 

 

بصي هو اختلاف شخصيات

الي انتي ممكن تشوفيه وتقبليه مختلف عني وعن الاخوات التانية

 

بس انا قريت قصتكم من بعيد

يعني حد محايد

نصيحتي ليكي انك تاخدي بالك جدا جدا

 

ومتكتفيش بان زوجك بييجي يحكيلك كل حاجة

 

في النهاية ....انتي اتأكدتي منين اصلا ان اللي هو بيحكيه ده كل حاجة؟؟؟؟

 

مش عاوزة اكون بشكك فيه......ربنا يعلم واقسم بالله انا كلامي من واقع اني خايفة عليكي من الطيبة والثقة وبس

 

زوجك ممكن يكون بيحبك جدا ولا يمكن يستغنى عنك انما في نفس الوقت مش عارف يستغنى عن التانية

المثل المصري بيقول

 

حرص ولا تخون

 

حاولي تعملي شغل مخابرات وتتأكدي بنفسك

ان شالله تنزلي تمشي وراه

 

:- :-

حبيبتى بوركتى

ربنا يبارك فيكى

بصى انا لو عشت فى الشك هموت وهضيعه

بصى لو عرفت انه لسه معاها هحول حياتى جحيم سعات الغفله بتكون نعمه وبعدين بينى وبينك انا مش اقدر استغنى عنه

فاحسن احسسه انى مش عارفه حاجه

المهم انا مش جبرته يرجعلى وبعدين تانى انا متاكده انهم مش مع بعض عشان هيا حصلها مشاككل كتير وهو جرحها لما عرفها انه بيحبنى فهى حست انه ممكن يكون بيضحك على نفسه

وبعدين انا متاكده انهم مش هيتجوزوا

والمهم ان جوزى لو بيخبى يبقى عمره ما يكون عايز يخرب البيت والبنا عشان كده عمره مهيطور البنهم

وبعدين انا عايزه اعيش بسلام وانا عارفه انا عايزه ايه انا عايزه اعيش معاه فى هدوء وسعاده ويكون بيحبنى ومش يتجوز عليا وده انا متاكده منه مش هدور بقى على النكد

سيبك النيا مش مستهاله وبعدين ربنا البيحاسب مش احنا المهم الظاهر والباطن عند الله وانا عندى ثقه فى الله وبس وعايزه اعبد ربنا فى هدوء والنكد من الشيطان والحزن عشان بيبع الانسان عن العابده

وبعدين انا عايزه الجنه ومش همانى الدنيا بالفيها

يارب اكون طمنتك مع انى متاكده ان كلامى مش هيعجبك اوى هههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
Guest om.omar

بســم الله الـرحمــن الرحيــم اختى الحبيبه الله معك ان كل حياه بين زوجين فيها شىء ناقص واحنا بنحاول نكمله فهناك زوج يخون ويعرف واحده او اكتر وهناك زوج كداب جدا وهناك زوج شكاك وبيغير لاتفه الاسباب وزوج مقصر فى الطاعات وفى الحقوق والواجبات وزوج طيب واهله ناااار وزوج لا يعمل علاقه ولكنه لا يغض بصره ويجرح زوجته بافعاله ملخص الكلام انه شخص مختلف عنك فهو تربى فى اسره غير اسرتك وعمره غير عمرك وتفكيره اكيد غيرك :mrgreen: فهل معنى كده انك تسيبى المركب تغرق؟ هانقول الكرامه انتى لو سبتيها تغرق فما اللى هايبقالك؟ فى مجتمع عربى بيحاسب الواحده منا بالشبر والسنتي واكيد هتكون الواحده هى الغلطانه والحق دايما علينا :closedeyes: الست لو سابت مركبها تغرق بسهوله هى اول الخاسرين

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
بســم الله الـرحمــن الرحيــم اختى الحبيبه الله معك ان كل حياه بين زوجين فيها شىء ناقص واحنا بنحاول نكمله فهناك زوج يخون ويعرف واحده او اكتر وهناك زوج كداب جدا وهناك زوج شكاك وبيغير لاتفه الاسباب وزوج مقصر فى الطاعات وفى الحقوق والواجبات وزوج طيب واهله ناااار وزوج لا يعمل علاقه ولكنه لا يغض بصره ويجرح زوجته بافعاله ملخص الكلام انه شخص مختلف عنك فهو تربى فى اسره غير اسرتك وعمره غير عمرك وتفكيره اكيد غيرك :blush: فهل معنى كده انك تسيبى المركب تغرق؟ هانقول الكرامه انتى لو سبتيها تغرق فما اللى هايبقالك؟ فى مجتمع عربى بيحاسب الواحده منا بالشبر والسنتي واكيد هتكون الواحده هى الغلطانه والحق دايما علينا :closedeyes: الست لو سابت مركبها تغرق بسهوله هى اول الخاسرين

صدقتى غاليتى ام عمر بارك الله فيكى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

حبيبتي

 

انتي صريحة مع نفسك جدا

ودي حاجة حلوة ونادرة وعارفة انتي عاوزة ايه...ودي حاجة راااااااااائعة

 

الحمد لله

 

ربنا يوفقك في حياتك ويهيديه ليكي اللهم آمين

 

بس مفيش مانع انك تستمري في تعليم اللغات

وتحسين نفسك وامكانياتك العملية

 

محدش ضامن بكرة

 

ربنا يسعدك يارب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
حبيبتي

 

انتي صريحة مع نفسك جدا

ودي حاجة حلوة ونادرة وعارفة انتي عاوزة ايه...ودي حاجة راااااااااائعة

 

الحمد لله

 

ربنا يوفقك في حياتك ويهيديه ليكي اللهم آمين

 

بس مفيش مانع انك تستمري في تعليم اللغات

وتحسين نفسك وامكانياتك العملية

 

محدش ضامن بكرة

 

ربنا يسعدك يارب

غاليتى ربنا يسعدك ويسرلك امرك الحمد لله على نعمة الرضا

وانا بالفعل بطور نفسى ولعلمك انا اصلا خريجه جامعه وبشتغل معلمه بس من منزلهم ومش بطلت اطور نفسى حتى والله جوزى مبهور من تعلمى الحاسب بالسرعه ده وكل يوم بيكتشف تطور جديد بيقولى انتى ما شاء الله عليكى

وعلى فكره انا نسيت اقلك انتى كنتى بتسالى هو صدق اللعبه ولا لا مش مشكله بس هو استجاب وحصل كل ال انا عايزاه الحمد لله

حبيبتى والله هقلك مفيش توفيق الا من عند لله ولا حول ولا قوة الا بالله وبعدين انا استعنت بربى فانا مش عندى ثقه الا فى الله باذن الله مش هيخذلنى وانا واثقه

حبيبتى دمتى فى سعاده وثبتكى الله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

اقراء مقالتك لان الله يجعلها سبب فى بث اليقين لدى

مع العلم انى لست متزوجة

ولكن لا اعلم انى ارتاح كثيرا لما اقرا قصتك

بارك الله فيكى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 

الحبيبه رضاك يا رب اول مره اقرأ قصتك اليوم لانى من قبل رمضان لم ادخل المنتدى الا منذ قليل

 

احب ان احييك على صبرك وتحملك وثقتك فى الله عز وجل

 

حفظك الله وزوجك وكل المسلمين من كل شر ومن كل سوء

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

سبحان الله

والله أبكتني قصتكِ وتعجبت منها كثيراً

بارك الله لكِ في صبركِ وبارك لكِ في بيتكِ وزوجكِ

أحبكِ في الله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
اقراء مقالتك لان الله يجعلها سبب فى بث اليقين لدى

مع العلم انى لست متزوجة

ولكن لا اعلم انى ارتاح كثيرا لما اقرا قصتك

بارك الله فيكى

رزقكى الله الخير وهداكى اليه يارب

وجزيتى خير الجزاء حبيبتى على مرورك العطر

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 

الحبيبه رضاك يا رب اول مره اقرأ قصتك اليوم لانى من قبل رمضان لم ادخل المنتدى الا منذ قليل

 

احب ان احييك على صبرك وتحملك وثقتك فى الله عز وجل

 

حفظك الله وزوجك وكل المسلمين من كل شر ومن كل سوء

الحمد لله الذى بنعمته تتم الصالحات

حياكى الله حبيبتى ورزقكى الله الفردوس الاعلى وثبتكى على الحق يارب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
سبحان الله

والله أبكتني قصتكِ وتعجبت منها كثيراً

بارك الله لكِ في صبركِ وبارك لكِ في بيتكِ وزوجكِ

أحبكِ في الله

كفاكى الله كل حزن وبكاء الا من خشيته

ورزقتى الجنه حبيبتى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

سبحان العظيم ما هذا التحمل ماشاء الله والله أختى أحسبك على خير بس أنا لو مكانك كنت تحطمت من أول خطوه سبحان الله

اولا حياكى الله حبيبتى ورزقتى الجنه يارب

ثانيا والله لو اى حد بداخله اليقين انه على حق وحسن ظن بالله لكان فعل ما فعلت والحمد للهالذى تتم بنعمته الصالحات

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

صراحة أغبطك أخيتي على صبرك مع زوجك

 

أبكتني قصتكِ و تخبطت مشاعيري كثيرا واستغربت حبك لزوجك وتمسكك به مهما فعل بك

 

ولديك أخيـتي ما يسمى ب المصالحة مع الذات

 

وأحسن شيء فعلته يا غالية أنك أبعدت مشاكلك عن الأهل

 

أسأل الله لك ولزوجك العفو و العافية في الدنيا والآخرة

post-54481-1290633969.gif

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

صراحة أغبطك أخيتي على صبرك مع زوجك

 

أبكتني قصتكِ و تخبطت مشاعيري كثيرا واستغربت حبك لزوجك وتمسكك به مهما فعل بك

 

ولديك أخيـتي ما يسمى ب المصالحة مع الذات

 

وأحسن شيء فعلته يا غالية أنك أبعدت مشاكلك عن الأهل

 

أسأل الله لك ولزوجك العفو و العافية في الدنيا والآخرة

حبيبتى وما توفيقى الا بالله العلى العظيم والحمد لله الذى تتم بنعمته الصالحات والله ما رزقت به من صبر فهو من عند الله ومن كثرة الدعاء والحمد لله شرفنى حضورك فى الموضوع حبيبتى ورزقتى الجنه يارب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

لسلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

حبيباتى لمن زار هذا الموضوع او سوف يدخله

اريد ان اضيف شئ صغير

من منة الله على بعد ان كنت وحيده رزقنى الله بولد ادعو الله ان يكون صالح بارا ولله الحمد والشكر الذى يعطى من حيث لا نحتسب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مبارك حبيبتي

مبارك

بورك لكِ في الموهوب وشكرتِ الواهب ورزقتِ بره وبلغ أشده

 

بارك الله لكِ في ولدكِ وجعله الله صالحاً تقياً باراً بكِ وبأبيه... اللهم آمين

 

منذ قرأت قصتكِ وقلبي متعلق بها... سبحان الله وأنتِ في بالي كثيراً

ربما حبيبتي كتبتِ قصتكِ لتعتبر بها الأخوات من ناحية المعاملة مع الزوج أو الصبر أو ... أو ...

بصراحة بها الكثير من العِبر لمن يعتبر

لكنها أثرت فيَ بشكل مختلف

أثَرَ في كثييييييراً قربكِ من الله ومحافظتكِ على القرآن ... بارك ربي لكِ في قربكِ منه وقربكِ ربي إليه أكثر وأكثر وزادكِ حرصاً على تعلم القرآن وجعله نوراً لدربكِ وإيانا يا رب العالمين

فأنا أفتقد هذا الشعور منذ شهوووووووووور

عطشااااااااااااااااااااااااااااانة لهذا الإحساس

ومنذ أنهيت قصتكِ ودموعي كثيراً ما تلاحقني لهذا السبب

أحتاج هذا الإحساس أحتاج قربي لربي وأن يملأ القرآن حياتي فأنا والله أحب ربي وأحب كلامه

والله أكتب لكِ ودمعي على خدي

أسألكِ بالله لا تنسيني من دعائكِ أن يرزقني ربي القرب منه وأن يجعل القرآن نوراً لدربي ومحوراً لحياتي وشفيعاً لي عنده يوم ألقاه

مهما كتبت لكِ من كلمات لن تعبر لك عن مدى حبي لكِ في الله والله رغم أني كنت أرى اسمكِ كثيراً في المنتدى لكن بعدما قرأت هذه القصة شعرت بأني أعرفكِ منذ أن ولدتُ فظروفكِ قريبة من ظروفي وشخصيتكِ قريبة من شخصيتي إلا أن شخصيتكِ بالطبع جميييييييييييييلة أكثر مني بكثييييييييييير

أحبكِ في الله وأسأل الله أن لا يعكر صفو حياتكِ مع زوجكِ ثانية أبداً يا رب العالمين

وأن يرزقكِ ختم القرآن قريباً إن شاء الله

ولا تنسي أختكِ من دعائكِ

جزاكِ ربي خيراً ... وجعل كل ما أحسست به من قصتكِ هذه في ميزان حسناتكِ... اللهم آمين

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
مبارك حبيبتي

مبارك

بورك لكِ في الموهوب وشكرتِ الواهب ورزقتِ بره وبلغ أشده

 

بارك الله لكِ في ولدكِ وجعله الله صالحاً تقياً باراً بكِ وبأبيه... اللهم آمين

 

منذ قرأت قصتكِ وقلبي متعلق بها... سبحان الله وأنتِ في بالي كثيراً

ربما حبيبتي كتبتِ قصتكِ لتعتبر بها الأخوات من ناحية المعاملة مع الزوج أو الصبر أو ... أو ...

بصراحة بها الكثير من العِبر لمن يعتبر

لكنها أثرت فيَ بشكل مختلف

أثَرَ في كثييييييراً قربكِ من الله ومحافظتكِ على القرآن ... بارك ربي لكِ في قربكِ منه وقربكِ ربي إليه أكثر وأكثر وزادكِ حرصاً على تعلم القرآن وجعله نوراً لدربكِ وإيانا يا رب العالمين

فأنا أفتقد هذا الشعور منذ شهوووووووووور

عطشااااااااااااااااااااااااااااانة لهذا الإحساس

ومنذ أنهيت قصتكِ ودموعي كثيراً ما تلاحقني لهذا السبب

أحتاج هذا الإحساس أحتاج قربي لربي وأن يملأ القرآن حياتي فأنا والله أحب ربي وأحب كلامه

والله أكتب لكِ ودمعي على خدي

أسألكِ بالله لا تنسيني من دعائكِ أن يرزقني ربي القرب منه وأن يجعل القرآن نوراً لدربي ومحوراً لحياتي وشفيعاً لي عنده يوم ألقاه

مهما كتبت لكِ من كلمات لن تعبر لك عن مدى حبي لكِ في الله والله رغم أني كنت أرى اسمكِ كثيراً في المنتدى لكن بعدما قرأت هذه القصة شعرت بأني أعرفكِ منذ أن ولدتُ فظروفكِ قريبة من ظروفي وشخصيتكِ قريبة من شخصيتي إلا أن شخصيتكِ بالطبع جميييييييييييييلة أكثر مني بكثييييييييييير

أحبكِ في الله وأسأل الله أن لا يعكر صفو حياتكِ مع زوجكِ ثانية أبداً يا رب العالمين

وأن يرزقكِ ختم القرآن قريباً إن شاء الله

ولا تنسي أختكِ من دعائكِ

جزاكِ ربي خيراً ... وجعل كل ما أحسست به من قصتكِ هذه في ميزان حسناتكِ... اللهم آمين

اولا حياك الله اختى وجعل الله الجنه مثواكى وانار الله بالهدى طريقك يارب

والله اخجلنى ما خطتى من كلمات

واحب ان اعلمك انى كثيرا اقرأ قصتى هذه لكى استشعر حلاوه القرب اذا بعدت او اخذتنى الدنميا مثلك ومثل كثير الاخوات

حبيبتى احبك الله الذى احببتينى فيه وانا ايضا احبك فى الله واسال الله العظيم رب العرش العظيم ان يصلح احوالك واحوال كل المسلمين وان يثبتنا واياكى على الحق ويرزقنا توبه مقبوله لا رجوع فيها قبل الممات

اللهم امين

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنشاء حساب جديد أو تسجيل دخول لتتمكني من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

إنشاء حساب جديد

سجلي حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجلي حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلكين حسابًا بالفعل ؟ سجلي دخولك من هنا.

سجلي دخولك الان

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏‏من سورة النحل [99] ﴿ إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِينَ آَمَنُوا وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ﴾ لا يقوى تسلُّط الشيطان على الإنسان إلا مع ضعف الإيمان، وإذا قوي الإيمان ضعف تسلّطه. دُرَر الطَّريفِي

×