اذهبي الى المحتوى
خُـزَامَى

لنبتســــــــــــــــــــــــمـ معـــاً :) :) : )

المشاركات التي تم ترشيحها

في موقف كمان بئي غريب اوي

 

كنت في حصه الكيمياء في ثالثه ثانوي

وكان عندي امتحان في الدرس

وكنت سايبه جزء معين فكنت بذاكره في الحصه

وكان المدرس ضامم فصلين علي بعض وكنا ثمن بنات بس ي الفصل والباقي كه بنين

ونا طبعا بذاكر ومش واخده بالي خالص وطبعا المدرس بيشرح

واندمجت وانا من طبعي الاندماج هههههههههههههههههههههه

اندمجت اوي في المذاكره

بصيت لاقتني من غير مااحس بقول لو سمحت يااستاذ وطي صوتك شويه

هههههههههههههههههههه

طبعا الفصل كله ضحك وافتكروا اني اتلخبطت بدل مااقوله علي صوتك قولتله وطي صوتك

محدش يعرف الحقيقه

ههههههههههههههههه

غير انا واصحابي الل يجنبي

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
في موقف كمان بئي غريب اوي

 

كنت في حصه الكيمياء في ثالثه ثانوي

وكان عندي امتحان في الدرس

وكنت سايبه جزء معين فكنت بذاكره في الحصه

وكان المدرس ضامم فصلين علي بعض وكنا ثمن بنات بس ي الفصل والباقي كه بنين

ونا طبعا بذاكر ومش واخده بالي خالص وطبعا المدرس بيشرح

واندمجت وانا من طبعي الاندماج هههههههههههههههههههههه

اندمجت اوي في المذاكره

بصيت لاقتني من غير مااحس بقول لو سمحت يااستاذ وطي صوتك شويه

هههههههههههههههههههه

طبعا الفصل كله ضحك وافتكروا اني اتلخبطت بدل مااقوله علي صوتك قولتله وطي صوتك

محدش يعرف الحقيقه

ههههههههههههههههه

غير انا واصحابي الل يجنبي

 

هههههههههههههههههههه

 

اروع موقف

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

موقف اخر من مواقفي

 

مره كنا في الكليه

 

وكان عندنا سكشن فالمعيده بتقول هناخد النهرده الانحباس الحراري

دي ظاهره علميه (ان التلج اللي في القطب الشمالي هيسيح والدول اللي جنبه هتغرق وكدا يعني ...)

 

فصاحبتي اللي جنبي مسمعتش بتقول ايه

الميكروباص الحراري

 

فالمعيده قالتها لا

الانحباس الحراري

 

 

فبرده صاحبتي مسمعتش

بتقول ايه

الانفلات الحراري

 

وانا بئي مقدرتش ابطل ضحك

 

فالمعيده قالتلي بطلي ضحك خلاص

 

وانا مش قادره اسكت

 

فصاحبتي بتقولي الظاهر ان انت اللي جالك انفلات حراري

هههههههههههههههه

ههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

اعذروني جالي انفلات حراري هههههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

بجد والله دمكم ذى العسل

 

اضحك الله سنكم وبارك فيكم

 

 

وفى انظار المزيد

 

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

طبعا انا مواقفي كتير

لاني دايما مبتسمه وبحب الضحك

 

كنا في سنه ثالثه ثانوي وكنا في فصل بين وبنات

ونت انا ليا صحبتين وكنا مترابطين احنا التلاته اوي

حتي كنا بنكتب علي كل كتاب اسمينا احنا التلاته

واحنا المد لله ملتزمين وكنا اتنين لابسين خمار وواحده طرحه

اروحت يوم من المدرسه لاقيت جواب في كتابي طبعا اتصدمت وازاي حد يجرؤ

قال يعني حد عبريني هههههههههههههههههههههه

اتاريه باعت الجواب لصاحبتنا اللي لابسه طرحه دي

بس مقدرش يوصل لكتابها لانا اسماينا احنا التلاته علي كل الكتب والكراريس

ههههههههههههههههههبس قعدنا نضحك عليه ضحك

جنناه

هههههههههههههههههههه

المهم هو اتخرجنا من الكليه وهو خطب صاحبتنا دي فبيقولها اقعدت ادور علي كتاب او كراسه عليها اسمك لوحدك ملقتش حرام عليكو ا جننتنوني

 

قال يعني مش هو اللي حرام عليه انه يبعت جواب لبنت

ههههههههههههه

تم تعديل بواسطة احساس جميل

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

 

مره كنت فى درس انا و واحده صاحبتى و كان فى و احد مجنون على طوووول قاعد فى الشارع اللى عنده الدرس و كل مره اروح انا و هى مرعوبيين منه و خاييفين احسن يجرى ورانا

المهم فى يوم و احنا راجعين ماكنش الراجل ده موجود ففرحت انا و هى جدا و ماشيين بقى بكل ثقه 8-) فجأة :icon15:

 

 

 

الرااجل طلع مش عرفه طلع منين و قعد يجررى فأنا و هى روحنا طبعا مصرخيين و قعدنا نجرى احنا كمان

المهم و احنا بنجرى انا قولت ابص اشوفوا فيين عشان اجرى من حته تانية :-

 

و لما بصيت لقيتوا اصلا مش ورانا :sad:

كان جمبنا من الناحيه التانيه بيجرى ورا اتوبييس

 

ههههههههههههههه :dry:

انا ببص على ياسميين صاحبتى و عشان اقولها بصى العبط اللى احنا فيه :rolleyes: مالقتهاش لقيتها لسه بتجرى و تصوت و كنت انا واقفه قدام قهوة و مش عارفة اعمل ايه ولا حتى عارفة انادى عليها عشان كنت هاقع على الارض من الضححك :wub:

 

المهم وانا واقفه طبعا كل الشارع اتفرج علينا فلما ياسمين ملقتنيش جمبها قالت ترجع تتدور عليا

اولما رجعت رااحت الناس اللى فالقهوة مسقفيييين و يقولو براااافوووووووووا

هههههههههههههههههههههههههه

كأننا كنا بنمثل :excl:

انا بجد كنت محرجه جدا :ninja:

بس و مروحناش الدرس تانى لانها اصلا الحمد لله كانت اخر مره

 

والا كان زمانه دلوقتى بنمضى اوتوجرافااااات :cry: :grin:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
السلام عليكم

 

اضحك الله سنك

 

ليا الشرف انى اكون اول من يقراها

 

 

بارك الله فيك

 

 

 

 

جزاك الله خيرا يا جميلة

 

دلنل اللى ليا الشرف انك اول من قرأتيها

 

و فيك بارك :rolleyes:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مش عارفه هقولكم قصص بس مش عارفه كده انا بفشي اسرار اصحابي ولا ايه؟؟؟

 

هاقولكم احسن مواقف لي

 

مرة اول ماشيه انا وزوجي جيه واحد وشه احمر اوووي ومتوتر قاله انا ضربت الراجل اللى هناك دا بالقلم على وشه المهم جوزي قاله زي الفل تمام

المهم الراجل مشي قلتله هو انت تعرفوا قالي لا !!!!!!

قلتله بعدها طب ليه بترد عليه افرض كان فى خناقه ولا حاجه بس كان واضح ان مفيش خناقه وانه واحد اعصابه مش مستقرة

ربنا يشفيه

 

 

ومرة مسافرين فا كنا بندور على بنزينه المهم لمحت واحده فا بسرعه لفينا وكان فى واحد لابس لبس رسمي جيش او كده المهم كان راجل كبير فا لما جينا نلف افتكرنا لفينا علشان ندوسه بالعربيه !!!!! وهو اصلا اللى واقف قرب البنزينه واحنا هندخل البنزينه المهم الراجل خد شنطته من تحت رجله وجري

انا وجوزي سخسخنا على روحنا من الضحك لدرجه اننا مكناش قادرين نبطل والناس ضحكوا لمجرد رؤيتنا مش مالكين روحنا فى العربيه

بس كنا مضايقين اننا خوفنا حد من غير قصد فا جوزي قالي والله لو لاقيته لاوصله معانا وكان صعبان علينا اللى حصل بس لاقناه مشي

يارب يكون فهم الموقف ومش دعا علينا لاننا فعلا مقصدناش خالص ومكناش هنلمسه

بس الواحد بيخاف لما عربيه تلف فى اتجاهه برضو

يلا الحمدلله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

 

اليوم حصل لي موقف لا يحسد عليه وتحية لإخواني المصريين ههههه

 

 

طيب سأحكي لكن وقولوا لي لو كنتن مكاني ماذا ستفعلن ؟؟؟؟؟؟

 

 

أح أح أح :ninja: اليوم كنت أنا وأبي وأمي رايحين نتغدى عند ناس وأول مرة نزور هؤلاء الناس والمفروض نكون عندهم على الساعة الثانية عشر المهم خرج أبي وكان ينتظرنا وخرجت أمي وقالت لي لا تنسي أغلقي الباب ورائك وارتديت جلبابي بسرعة وخرجت وأغلقت الباب من واي بسرعة ولم أنتبه أني تركت المفتاح في الباب من الداخل :wacko: إوووووووو :unsure: ماذا سأفعل رحت فيها اليوم أبي حيعمللي :blink: عرس ؟؟؟؟ قالت أمي لأبي أني أغلقت الباب ............ :mrgreen: المهم سمعني شوية شتم إنت عقلك

 

فين كنت بتفكري فإيه ووو.. :angry: .......معلش استحملت لأني عارفة :blush: إني فعلتها بجد وبقينا مدة ساعة في الخارج وجاتني فكرة رحت عند جارتنا وقلت لها ممكن تعطيني سلم وسكين وضحكت ههههههههه وأعطتني وحطتهم في الخارج وطبعا احنا ساكنين في الطابق الأول لكن النوافذ شوي عالية على الأرض وحطيت السلم أمام النافذة وشفت يمين ويسار يمكن حد ييشفني يقول هذه فعلا مجنونة المهم استحملت

 

.......................................

سامحوني لم أكمل البارحة كنت ممشغولة وسأكمل لكن بإذن الله قصة فتى الأدغال أقصد قصة أميمة المتفائلة

 

سامحوني لم أكمل البارحة كنت ممشغولة وسأكمل لكن بإذن الله قصة فتى الأدغال أقصد قصة أميمة المتفائلة

 

المهم طلعت على سلم صغير وتبهدلت لأن الحائط كان شوية عالي يعني فعلت كما يفعل فتى الأدغال :mrgreen: وطلعت للشباك لأفتحه لكن بدون جدوى كان مغلق وأنا عمالة أضرب في الشباك لأفكه وأبي أسمع كلامه شفت إنت وإنت ووووووو السبب262fc23b7c80ee6b7a28061da9213825.gif وراسي

كان يغلي لكن أستحمل أنا إللي أخطأت 364370309157ae42e120e331b74b5e81.gif المهم بعد شوية مر أمامنا رجلان واستغربوا لحالي كيف تسلقت الجدار وماذا أفعل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نسوى أني طرزان

 

والله إقتربوا منا واستحييت لحالي 5112b56bb36c669dcdeec9014cc666ca.gif وسألوا أمي يا حاجة حصل إيه؟؟؟

 

ومن لهجتهم عرفت أنهم مصريين وبعد شوية جاء حارس العمارة وهو نصراني

 

وقال لي إنزلي وطبعا النزول كان صعب خصوصا وأنا لابسة جلباب والسلم قصير يعني يلزم حد يمسكني كي أنزل وقال لي الحارس إنزلي وهو كان قصدوا يمسكني يا سلالالالالام :closedeyes: تمسكني :blink: لالالالالالالالالالالالالا سأبقى هنا وتكلم الأخ المصري

 

قال لي لالالا يا أختي متنزليش إستني أنا حجبلك سلم كبير وتنزلي بخاطرك المهم وخرت شوية جانبا وطلع حارس العمارة ليفتح النافذة وقالت لي أمي إستني متنزليش حتى يفتح الشباك واطلعي من النافذة وافتحي الباب يعني إذا طلعت من الشباك راح الحجاب :!: سأنكشف والرجال أمامي وجاء الأخ المصري ومعه سلم كبير وحطو وقال لأمي إمسكي إنت السلم وخليها تنزل وقال لا يا أختي متتطلعيش إنت من الشباك مينفعش أنا إللي حطلع وأفتح ليكوا الباب إنزلي إنت

 

والله خلصني من المأزق ده b13f466f0cdfedcdab2d436ca3fdaff1.gifوخرجت سالمة بدون مأزق وجزى الله خيرا أخي المصري على غيرته على حجاب المرأة المسلمة وهكذا نجى فتى الأدغال 009.gif من مشكلته وطبعا بالنسبة للعزومة راح أبي وأمي على الساعة الثانية ظهرا بدل الساعة الثانية عشرا :mrgreen: إيش رايكم في طرزان

تم تعديل بواسطة أميمة المتفائلة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ومليون تحية ليكِ يا اميمة

 

لكن ايه دخل المصريين فى الموقف بتاعك ؟؟

 

وبعدين قوليلى جتلك منين الجرأة ديه يابنت ..؟!!ههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته،،

اميمة تم دمج موضوعك مع الموضوع الموحد للمواقف

ممكن تحكيلنا الموقف اكثر لاني مافهمته معليش ههههههه

ثم مادخل المصريين كمان ://

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ضحكتوني يا احلى اخوات اضحك الله قلوبكن تقبلو مروري

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الله اكبر ايش هالبنت شنو خليتي للرجال اميمة بارك الله بكي ههههههههههههههههههههههههههه تضحكي بس يمكن تقصد المصريين يعني عندهم شجاعة او كما يقولون جدعنة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هههههههههههههههههههه أضحك الله سنك حبيبتي

 

 

أذكر مرة كنت أمام منزلي أبحث عن أخي الذي كان ينتظرني ولا أجده وكنت أحاول الاتصال به علي جواله وإذ بي وأنا واضعة جوالي علي أذني ألمح عن بعد صديقه الذي يرافقه معظم وقته وكنت وقتها لا أرتدي نظارتي ولا أخفيكم سرا فأنا نظري..............إحم إحم...... (قوي جدااااا) :mrgreen:

فبادرت بالسؤال بصوت مرتفع (أين أخي....تأخر علي كثيرا...هو معك؟؟) ووجدت الولد يلتفت حوله يمينا ويسارا فلم يكن في الشارع سواه ثم ينظر إلي في ذهول وأنا أكرر أسألتي حتي اقترب مني وإذا به شخص آخر غير الذي أعرفه فما كان مني إلا أن التفت بظهري عنه واسترسلت في أسألتي والجوال علي إذني وكأني أتحدث في الجوال وحمدت الله تعالي أني لم أنزل جوالي من علي أذني وأنا أسأله وإلا ما كنت تداركت الأمر :blush:

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
Guest شوشو2

بســم الله الـرحمــن الرحيــم

الموضوع جميل جداااااااااااااااااا :wub:

الموقف الحدث لى:انا واختى بنام فى غرفة واحد كل واحد له سرير خاص والسريرين ادام بعض

في يوم بعد ماصحيت انا واختى اخويا قل لينا احنا كن بنتخانق وبنزعق لبعض وبنرد على بعض واحنا نائمين :wub: طبعن مش حسين بحاجة (انا واختى)لان نائمين

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: هههههههههههههههههههههههههههههههه

اى رايكم

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

رهييييييبة يااشوشو هههههه

أضحك الله سنك بجد ضحكتني

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

اختي الحبوبة عرفتك فشعرت بتقصيري

ههههههههههه

 

حظك حلو ما نزلتي جوالك هههههههههه

 

 

 

 

 

يعني بدل ما تظلعي المحرجة في هذا الموقف يمكن الولد يللي شعر بالغباء لانه كان فاكرك بتكلميه هههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

موقف طريف جدا

من امس وانا احاول ابعت ملف فيديو لاخت وكان كل مرة يتنكسل تمامااااا وتكرر هذا الامر حتى صابني شك انه بده يقفل خصيصا عشان مايترسل الفيديو:/

المهم لما زهجت تماما قلت اضغطه ولما شغته تفاجأت تماما حجمه صار فقط 160 كيلو وهو كان 6ميجا:/

وكمان فيديو 12 ميجا وصار 500 كيلو

والله كلما تذكرت كيف قربت اشد شعراتي كلمات تكنسل الملف وكيف انه لما ضغطته صار قزم

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنشاء حساب جديد أو تسجيل دخول لتتمكني من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

إنشاء حساب جديد

سجلي حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجلي حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلكين حسابًا بالفعل ؟ سجلي دخولك من هنا.

سجلي دخولك الان

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏ أخبروهم بالسلاح الخفي القوي الذي لا يُهزم صاحبه ولا يضام خاطره، عدته ومكانه القلب، وجنوده اليقين وحسن الظن بالله، وشهوده وعده حق وقوله حق وهذا أكبر النصر، من صاحب الدعاء ولزم باب العظيم رب العالمين، جبر خاطره في الحين، وأراه الله التمكين، ربنا اغفر لنا وللمؤمنين والمؤمنات وارحم المستضعفات في فلسطين وفي كل مكان ..

×