اذهبي الى المحتوى
مارلاى

ابواب مارلاى...كثيرة

المشاركات التي تم ترشيحها

بارك الله فيك

اختي الكريمة

قصص رائعة

ننتظر المزيد

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل سنه وانتم طيبين يا غاليات لؤلؤة .... بنت الإسلام...emy20007

سميه أكمل ...ريحانه....غفرانك....رضاك ربى

دكتورة إيمان....زمردة

اليكم الباب الجديد كتبته عصرا اليوم

أرجوا ان يعجبكم

ولكنى لى طلب عندكم نريد ان نتناقش فى هذه الأبواب ونجد حلول لها

اسألكم الدعاء

تم تعديل بواسطة مارلاى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الانتقام

 

 

 

بدأت سميرة كلامها بهذه الكلمات

راح فى ستين داهيه ولا مراحش يهمنى فلوس بناتى

كادت هذه الكلمات ان تمزق آذان عبله..وانتفض تصرخ فى

وشها ازى تتكلمى عن اخويا كده؟؟؟؟؟

سميرة...اخوك....قالت لها باستغراب!!!!

عبله..نعم أخى مالك فيه ايه نسيتى ان جمال يبقى أخويا..ودمى ولحمى

سميرة – دمك ولحمك ده اللى نهبكم وأخد كل شئ يخص ابوكم وأمكم

وحرمك انت واخو عبد الرحيم من دخول البيت او مس شئ بعد وفاة ابوكم

عبله- ولما انت عارفه عنه كل ده عشتيى معاه ليه 10 سنوات...؟

سميرة- عشت معاه علشان كان رغم اخلاق اللى زى الزفت..تقاطعها عبله

كيف تجرؤين تتابع سميرة نعم مفيش حد على الارض إلا واتخانق معاها...طماع

...أنانى ..لا يحب إلا نفسه

عبله....فى سرها ...نعم هو كذلك ومازال...ولكنه أخى

سميرة- كان رغم ده كريم وسخى فكنت بقول مش مشكله شئ امام شئ

رغم معرفتى بمرضه العقلى..ولكنى كنت بقول هيسعدنى...ويسعد بناته

عبله- تزوجتيه لمال..؟

سميرة وهل يستطيع احد ان يتزوجه غير لماله..لاشكل له ضخم الجسم قبيح الملامح

....فظ الاخلاق انانى حقود...كنت ابحث عن شئ يجعلنى استمر .

.وانت تعرفى انى انجبت بعد زواجى مباشرة طفلتاه

عبله- فى ضيق وحنق_ ايه الجديد انتم الان منفصلين عاوزة منه إيه

سميرة- اخوك ببيع فى أملاكه وانا خايفه على بناتى..وعاوزة اضمن حقهم

عبله- ملكيش دعوة بيه وتعالى اسألك لما انتم متطلقين,,,,بتخرجى معاه عند قرايبه ليه..

هنا تصرخ سميرة..وبصوت هستيرى اخوك الظالم المفترى..بعد ان بدأ

يضربنى ويعذب فى..... طلبت الطلاق ..وعلشان مش عاوز يطلقنى بهدوء

ذهب لأقاربى واهلى يشنع على ويقول انى امرة ساقطه امرأة تهوى الرجال

وزاد فىّ نكال وطلب تحليل الحامض النووى...وانت هل تنكرى انك ساعدتيه فى هذا

عبله ..بصوت مرتبك ومهزوز....نعم ساعدته عندما سمعت التسجيل الذى

تعترفى فيه..انك تحبى نفسك وتحبى ان تكونى مرغوبه ..,وووووووو

سميرة اعترف بماذا ..انت عارفه ان اخوك مريض عقلى لديه فصام..

وهو مصاب بهلوسات سمعيه وبصريه...وايضا ذا نفوذ..يستطيع عمل أى شئ

لماذا اخونه الآن ولم أخونه منذ زواجى...كيف هذا ..

عبله- ماذا تريدين الآن ولم تجيبى على سؤالى لماذ تخرجى معه

سميرة تجاوب وبدأت ازمة الربو التى تعانى منها تعتريها...اخوك كان

بيروح معايا عند اهلى وقرايبى واهلكم ويقول لهم سميرة اشرف سيده

سميرة- تتابع قال لهم سميرةأشرف من أمى..هذا سبب خروجى معه..اريد تبرئة نفسى

عبله...وقد كان وبرئك لما تستمرى فى الخروج معه

لمعت عين سميرة ولم تتحدث

عبله..بصوت يشبه الحفيف- انا ااقولك علشان تستنزفيه..وتاخد فلوس منه

وعارفه انه عاوز يرجعك..فبتضغطى عليه..صح

سميرة-انت ناسيه لما طلقنى طلع بناته من المدارس الإنترناشونال

وتركنا بدون منزل وذهبنا إلى بيت امى مع اخويا المتزوج ولديه أطفال

وبنات ظلوا فى مدارس الحكوميه..يعانوا من فرق المستوى

نسيتى يا عبله نسيتى المصروفات اللى مكنيتش تكفى طفل صغير

رغم انه يعمل فى التجارة بجوار عمله فى منصب مهمه فى الدوله...

اخوك كان ثرى.... شاليهات فى مارينا..شقق فى كل مكان

حتى شقة اخوك الصغير اخدها سرقه من ابوك...نسيت كل ده كل دى املاكه

ويذل بناته كده؟؟؟؟منه لله منه لله

عبله- عاوزة ايه دلوقت يا سميرة...ايه المطلوب

سميرة- اخوك فين سمعت ان اخواته اخدوه ودوه المستشفى عاوزة اعرف هو فين

عبله ما انت عارفه عملتى فيه ايه...خلتيه ماشى بشبشب وجلابيه فى القريه بتاعتنا..!!!

سميرة وانا مالى..!

عبله-وانا مالى..سميرة ضغطك عليه بهدله..خرجه عن شعوره

وفجأة يرن تليفونها المحمول..فتنظرسميرة إلى عبله بسخريه..وتقول اهلا يا جيمى اخبارك ايه..وحشتنى...كويس ..خلاص اتفقنا لما نتقابل

عبله- تنظر اليها بذهول..وتنتظر

سميرة – تنهى المكالمه...شفتى يا عبله اههو هو اللى بيطاردنى عاوز يرجعنى

عبله تقف وتقول لها المقابله انتهت....لا اريد سماع المزيد

فى صباح تانى يوم يتصل عبد الرحيم بعبله....

عبله...جمال مات...مات

عبله ازاى مش ممكن...كان كويس

جمال كثرة التفكير تسبب فى انفجار فى احد الشرايين....

علبه ازاى ايه اللى كان بيفكر فيه ..هى سميرة السبب هى السبب

عبد الرحيم...مش هتصدقى...جمال كان مجهز نفسه للسفر برة مصر

وخطف البنات...وحرق قلب سميرة....

ولكن الموت غير خططه وانقذ سميرة من جنون مؤكد

عبله.... ما اقسى الانتقام....

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

 

حبيبتى مارلاى دائما مبدعة

ما شاء الله لاقوة إلا بالله

سلمت يداكِ

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،

 

حبيبتى مارلاى دائما مبدعة

ما شاء الله لاقوة إلا بالله

سلمت يداكِ

جزاك الله خير يا أخيتى على التشجيع بوركت :P

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وانتم يخير

اعتذر عن غيابى

اسأل الله ان يرد كل غائب ردا" جميل

سأعود للمتابعه إن شاء الله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وانتم يخير

اعتذر عن غيابى

اسأل الله ان يرد كل غائب ردا" جميل

سأعود للمتابعه إن شاء الله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنشاء حساب جديد أو تسجيل دخول لتتمكني من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

إنشاء حساب جديد

سجلي حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجلي حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلكين حسابًا بالفعل ؟ سجلي دخولك من هنا.

سجلي دخولك الان

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

تمامُ الخذلان انشغال العبد بالنعمة عن المنعم وبالبلية عن المبتلي؛ فليس دومًا يبتلي ليعذّب وإنما قد يبتلي ليُهذّب. [ابن القيم]

×