اذهبي الى المحتوى
محبة للجنان

`•°( يوميات عزيزة ومفيدة .. حكايات ومشكلات كتييييرة )`•°

المشاركات التي تم ترشيحها

post-22716-1245690638.gif

 

 

نتائج الحلقة الثانية كما يلي :

 

المركز الأول للحبيبة

 

أم عائشة ومريم

 

مبارك حصلتِ على 5 نقاط

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

المركز الثاني للحبيبة

 

نقابي نعمة من ربي

 

مبارك حصلتِ على 4 نقاط

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

المركز الثالث للحبيبة

 

سجدة 55

 

مبارك حصلتِ على 3 نقاط

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

ولبقية الحبيبات المشاركات معنا

 

أم محمد حسان

سدرة المنتهي 87

دانة الاسلام

s-amira

 

حصلتن على نقطة واحدة للمشاركة

 

:)

post-22716-1245690638.gif

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مبروك للفائزات الجميلات

 

وخاصة ام عائشة ومريم عشان كانت زعلانة انها مافازتش المرة اللى فاتت

 

بردو عايزين الحاجة الحلوة

 

شيكولاتة جاتوه حلاوة طحينية اى حاجة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

عيونى للجميع باس منين يا حببتى جوزى لسا مابضش والعيال عيانه والبيت مفهوش فلوس

واسكتى ابو العيال مازمه معاه خالص ومش لاقين القمه طب حد عنده حاجه حلوه ويدينا منها

وينوبك ثواب فينا

ايه رايك بقى هههههههههههههههههههههههههها ههههههههههههههههههههها

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

التجسس و السؤال الكثير على شؤون الغير

 

 

يا حبيبتى

 

انتى لسة صاحية يا عفاف

 

المسابقة خلصت والنتيجة طلعت

 

ههههههههههههههه

 

خليكى معانا فى الحلقة الجديدة عشان تفوزى معانا يا قمر

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

وطبعا بعد مالقينا الناس ممعاهاش فلوس يجيبو حاجة حلوة للفايزين

 

قلنا خلاص خلينا فى حالنا ونحكى حكايتنا الجديدة

 

مع الحلوين عزيزة ومفيدة

 

نسيبكو معاهم ومع حكاية جديدة

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

post-22716-1245690638.gif

 

تن تن ... تن تن >>> :unsure:

 

عزيزة : مييييييييييييين

 

مفيدة وباصرار عجيب :افتحى يا عزيزة انا مفيدة :ninja:

 

وضعت عزيزة يدها على قلبها وهي تتمتم :

ياستير يا رب ودى ايه اللى جابها

 

.... اهلا اهلا اتفضلى

 

دخلت مفيدة وعينيها تسبقها الى الداخل

بدا ذلك واضحا عليها وهي تشهق :

ايه ده يا عزيزة انتى غيرتى العفش

 

عزيزة : اه غيرته

 

مفيدة : ايه دا كله ايه دا كله :icon_eek:

ايه الصالون الابهة ده دا باين عليه غالى اوى اوى

 

عزيزة : يا حبيبتى ولا غالى ولا حاجة

 

طارت عيني الست مفيدة وهي تقول :مش غالى دا ايه هو انا هكدب عينى

 

لم تكد الست مفيدة تتم كلمتها الاخيرة الا وصووووووت

 

دش دش دششششششش

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

عزيزة ومازالت تضع يدها على قلبها : ايه دا يا ستير الفازة انكسرت!!!!!!

 

مفيدة وتبدو غير مبالية :

وايه يعنى يختى فازة انكسرت .... دانتى عندك معرض فازات فى الشقة

 

عزيزة في قلق : ربنا يستر :?

 

دششش دش دشششششششش

 

عزيزة : ياستير ايه الصوت الفظيع ده

 

- ياماما يا ماما

 

عزيزة : فى ايه يا شوشو ؟؟؟

 

- وانا بنضف الفازة السيفر وقعت انكسرت واخويا بيلعب بالكورة كسر الفازة الكريستال

عزيزة : اعوذ بالله ايه اليوم الغريب دا؟؟؟ :sad:

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

عزيزة : منورة يا مفيدة منورة

 

مفيدة : دا نورك يا حبيبتى :icon16:

 

صمتت الست مفيدة قليلا وهي ترتشف الشاي .. وقد لفت نظرها

عقدا وسلسلة من الذهب التف بجمال حول رقبة السيدة عزيزة فمدت يدها إليه وبدت مشدوهة

وهي تقول : ايه ده يا عزيزة انتى فاتحة صاغة فى رقبتك؟؟؟؟ :icon_eek:

كل دى سلاسل .....ايه الهنا اللى انتى فيه ده ؟؟؟؟؟؟

 

ترن ترن تررررررررررن

 

عزيزة :عن اذنك يا حبيبتى هقوم ارد ع التليفون

 

مفيدة : اذنك معاكى يختى :icon17:

 

مازالت الست مفيدة تتفحص المنزل بكل عناية ... حتى

عادت السيدة عزيزة بوجه شااااحب :sad:

 

مفيدة : مين اللى كان ع التليفون ؟؟؟

 

عزيزة : دا جوزى يا وش السعد خسر خساير جامدة فى تجارته وعايز دهبى عشان يبيعه

 

مفيدة : فداكو يا حبيبتى دى حاجات تتعوض المهم عيالك

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

صرخت السيدة عزيزة في قلللللللق :ohmy: :

لاااااااااا ... ابوس ايدك مالكيش دعوة بعيالى

 

بدا العجب في نبرة الست مفيدة : مليش دعوة بيهم!!!!!

 

مليش دعوة بيهم دا ايه .... دول عيالك احلى عيال فى الشارع :biggrin:

 

طب دى البت شوشو بنتك عليها جوز عيون ماتعدمهومش !!!!!!!

 

عزيزة تترقب ماذا عساها أن تكون الكارثة الجديدة :

ياستير ياستير ... يارب :(

 

خرجت شوشو من غرفتها مسرعةالحقينى يا ماما يا ماما

عزيزة : ايه يا شوشو بتعيطى ليه يا حبيبتى ؟؟؟

 

شوشو : فى حاجة دخلت فى عينى ياماما عينى بتوجعنى اوى

 

نظرت السيدة عزيزة بغضب نحو الست مفيدة ... ثم قالت وهي بتطبطب على رأس ابنتها:

اعوذ بالله .... ادخلى يابنتى حطى قطرة فى عينك وماتخرجيش من اوضتك تانى :///

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

ميدو : ماما

 

عزيزة : فى ايه يا ميدو ؟؟؟

 

ميدو : انا جعان ياماما وعايز اتغدا :?

 

كانت السيدة عزيزة تدفعه الى الداخل بقوة وكأنها تريد أن تخبئه : ادخل اوضتك دلوقتى يا حبيبى ادخل

 

ميدو بتذمر :

ياماما ماينفعش انا عايز اتغدا قبل مااروح النادى هتأخر على التمرين

 

عزيزة وهي تضغط على الكلمات : ياابنى اسكت ارجوك وادخل اوضتك دلوقتى

 

قفزت الكلمات من فم مفيدة قفزا : وانت بتلعب ايه فى النادى يا عيون خالتك؟؟؟

 

ميدو : انا بلعب كاراتيه يا خالتى مفيدة

 

مفيدة رافعة حواجبها بعد أن عرفت السر : كاراتيه !!!!!

اه اتاريك طلعلك عضلات وماشى فى الشارع زى الاسد :icon16: :icon_eek:

 

قامت السيدة عزيزة تدفع ميدو : ياابنى ادخل اوضتك دلوقتى ياستير ياستير

 

ميدو : حاضر ياماما

 

لحظات وصوووووووت :

ااااااااااااااااااااااااااااااااه

الحقينى يا ماما الحقينى

 

ركضت عزيزة بسرعة حيث كان ميدو :

 

ابنى حبيبى مالك فى ايه؟؟؟؟

 

ميدو واقع على الأرض يتألم :انا اتزحلقت .. رجلى ياماما رجلى مش قادر احركها

 

اسرعت مفيدة نحوهما : اطلبله الاسعاف تيجى تشيله يختى ؟؟؟؟

 

هنا علا صوت عزيزة بعد أن طفح الكيييييل :

ياشيخة حرام عليكى ابعدى عننا وسيبينا فى حالنا

 

مفيدة :

انتى يختى بتصرخى فى وشى ليه زى مااكون عدوتك هو انا عملتلك حاجة

انا غلطانة انى جيت ازورك انا ماشية...... :closedeyes:

 

عزيزة : بالسلامة واوعى تكرريها تانى :icon16:

 

مفيدة : انا طالعة عند عنايات المحظوظة اباركلها على العربية الجديدة

 

 

ضربت السيدة عزيزة كفا بكف وقالت بحسرة :

يا عينى عليكى يا عنايات يا حبيبتى

 

 

post-22716-1245690638.gif

 

 

وخلصت حكايتنا يا قمرات

 

عايزين بسرعة نشوف الاجابات

 

سؤالنا : ايه الغلطة اللى حصلت فى حكايتنا انهاردة ؟؟؟؟

 

محبتيكما

محبـــ ( هبــــــة نـــــــور ) ــة للجنان

 

post-22716-1245690638.gif

 

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

عين الحسود فيها عود ههههههههه

دي الغلطة العين الحسودة وعواقبها التي تحطم كل شيء والعياذ بالله

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

يا ترى ايه الغلطه يا ترى ايه الغلطه ان الكاراتيه مش بيعمل عضلات لا وفى غلط ثانى

ايه هو ايه هو اه الحسد واعوذ بالله من الحسد

يا ست مفيده متجيش عندى انا عيالى بطلو يلعبو كاراتيه خلوها شيبسى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

أنا جبببببببببببت :closedeyes:

الغلطة طبعا : الحسد والتطلع إلي ما عند الغير

 

وفي غلطة تانية بس مش في القصة حأقول عليها في الخباثة هههههههههه

 

طنط وطنط بيقولوا "يا ساتر " المفروض تقول " يا ستير "

 

 

حلوووووة القصة جزاكِ الله خيرًا

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
هههههههههههههه

لا حول ولا قوة الا بالله

 

الغلط هو الحسد والنظر الى ما فى يد الغير

 

 

يكفيكى شر الحسد يا غالية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
عين الحسود فيها عود ههههههههه

دي الغلطة العين الحسودة وعواقبها التي تحطم كل شيء والعياذ بالله

 

 

فيها عود

 

يامامى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

يا ترى ايه الغلطه يا ترى ايه الغلطه ان الكاراتيه مش بيعمل عضلات لا وفى غلط ثانى

ايه هو ايه هو اه الحسد واعوذ بالله من الحسد

يا ست مفيده متجيش عندى انا عيالى بطلو يلعبو كاراتيه خلوها شيبسى

 

 

معلش يا حبيبتى

 

اصلى عمرى مالعبت كاراتيه مااعرفش بيطلع عضلات ولا لاء

 

ههههههههههههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

السلام عليكــم ورحمـة الله وبركاتــة ،،

 

أنا جبببببببببببت :mrgreen:

الغلطة طبعا : الحسد والتطلع إلي ما عند الغير

 

وفي غلطة تانية بس مش في القصة حأقول عليها في الخباثة هههههههههه

 

طنط وطنط بيقولوا "يا ساتر " المفروض تقول " يا ستير "

 

 

حلوووووة القصة جزاكِ الله خيرًا

 

انا طنط

 

كدة يااحلام

 

طيب يا حبيبتى انا بقا هبعتلك الست مفيدة تقوم معاكى بالواجب يا عيون طنط

 

وبعدين ابقى خليكى انتى لتصحيح الاخطاء النحوية حبيبتى

 

هههههههههههههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
فينك يا ابلة محبة يا قمر

 

وحشانا

معاكم حبوبتي ^___^

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
زوار
هذا الموضوع مغلق.

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏ أخطر لصوص رمضان ، واللص أكثر ما ينشط في الليل ! ١.شاشة ٢.سرير ٣.مائدة طعام ٤.هاتف محمول فاحذرهم أن يسرقوك ومن عظيم الحسنات يجرّدوك. اللهم بلغنا رمضان ..

×