اذهبي الى المحتوى

المشاركات التي تم ترشيحها

يا خالة ستيتة دا الحمار مش الجاموسة

ولا إنتي فاكرانا عُبطة يعني وبتضحكي علينا

 

رهيبة يا هوبة ربنا يسعدك ههههههه

طيب أني سمعت النهاردة كوارث على الجهاز وإللي بيجيبوه

آل ياختي بيجيبوا غسالتين واحدة فُل وواحدة عادية ومع التلاجة لازم الديب فريزر ولازم الكمبيوتر وبدل البوتاجاز اتنين ده غير أطقم الصيني وما يشابهه كله منه اتنين ودا غير الستاير والسجاد والمطبخ ولوازمه والفرش ولوازمه

والعجانة هههههههه وما أدراكي ما العجانة الناس خلاص حتى العجين عملوله عجانة هي كبيييييييرة كدة بحوالي 3000 جنيه ياختي علشان الناس معدتش تعجن بإيدهي

وكل ده على دماغ الغلبان إللي هو أبو العروسة يعني .

 

والله الناس افترت بشكل لا يُعقل وحسبي الله ونعم الوكيل

والأدهى من كدة إن معظم المشاكل والخناقات أيام الفرح بتكون بسبب العفش وإنتوا جبتوا وإنتوا ما جبتوش والله المستعان

 

ربنا يلطف بعبيده

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ايه دا في مسلسل تاني ابتدا اهو يبقى اركن البنت ذكية على جنب و اجي اقعد مع الخالة ستيتة استفيد من نصايحها

موضوع غلاء المهور دا مسلسل لوحده يا خالة الناس اتهبلت و كل وحدة عايزة تعمل لي محدش عملو قبلها الشاب من دول يشتغل عشر سنين عشان يلم مبلغ كويس و بعدها يحتار يجيب الشقة ولا العروسة اصل العروسة عندنا يا اختي بنفس ثمن الشقة تقريبا انا باقول نفس الثمن لأنها اصبحت بيعة وشروة الباياع يزيد و الشاري يفاصل معاه مهزلة والله الرسول عليه الصلاة والسلام قال أقلهن مهورا أكثرهن بركة احنا فين من دا

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هههههههههههههههههههههههههه

ايه يا ابلة ستيتة الجمال دى كله هو احنا لحقنا نخلص ضيحك من الست زكية عشان تيجى

ايوى كده

تسلمى ياختى للكفر ولنساوىن الكفر فوئيه هو ينفع الباشنيل ديه

 

ما تخافيش يا ام سجدة يا ضنايا

 

اني قاعدة للنساوين دول بالنابوت ومش هخلي المكروني الشنافيل تخش الكفر

 

اللي شيطانهي هيوزهي وتقل عقلهي وتخرج عن عوايدني مالهاش عندنا الا الاعدام رميا بالاولل

 

منورة الكفر يا عين اختك

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

يا خالة ستيتة دا الحمار مش الجاموسة

ولا إنتي فاكرانا عُبطة يعني وبتضحكي علينا

 

رهيبة يا هوبة ربنا يسعدك ههههههه

طيب أني سمعت النهاردة كوارث على الجهاز وإللي بيجيبوه

آل ياختي بيجيبوا غسالتين واحدة فُل وواحدة عادية ومع التلاجة لازم الديب فريزر ولازم الكمبيوتر وبدل البوتاجاز اتنين ده غير أطقم الصيني وما يشابهه كله منه اتنين ودا غير الستاير والسجاد والمطبخ ولوازمه والفرش ولوازمه

والعجانة هههههههه وما أدراكي ما العجانة الناس خلاص حتى العجين عملوله عجانة هي كبيييييييرة كدة بحوالي 3000 جنيه ياختي علشان الناس معدتش تعجن بإيدهي

وكل ده على دماغ الغلبان إللي هو أبو العروسة يعني .

 

والله الناس افترت بشكل لا يُعقل وحسبي الله ونعم الوكيل

والأدهى من كدة إن معظم المشاكل والخناقات أيام الفرح بتكون بسبب العفش وإنتوا جبتوا وإنتوا ما جبتوش والله المستعان

 

ربنا يلطف بعبيده

 

ياحومتي ياحومتي

 

ايه الحاجات الغريبي اللي انتي بتقوليهي دي

 

يعني ايه يختي الكتوباز والسوجاجيد والستاتير

 

وايه العجاني ديي

 

ايوة صحيح سمعت عنها من نساوين البندر

 

بس احنا هني طورناهي

 

يعني بدل ما نحط العجين في العجاني ام كهربي بنحط حوالين الست اللي هتعجن سلك كهربي ونحطه في الفيشي وهي تعجن بالكهربي

 

عملنا كدي في البت نجفة عام نول بس مش عارفي ليه يا نضري خشبت وما بقتش ترد عليني من ساعيتهي

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ايه دا في مسلسل تاني ابتدا اهو يبقى اركن البنت ذكية على جنب و اجي اقعد مع الخالة ستيتة استفيد من نصايحها

موضوع غلاء المهور دا مسلسل لوحده يا خالة الناس اتهبلت و كل وحدة عايزة تعمل لي محدش عملو قبلها الشاب من دول يشتغل عشر سنين عشان يلم مبلغ كويس و بعدها يحتار يجيب الشقة ولا العروسة اصل العروسة عندنا يا اختي بنفس ثمن الشقة تقريبا انا باقول نفس الثمن لأنها اصبحت بيعة وشروة الباياع يزيد و الشاري يفاصل معاه مهزلة والله الرسول عليه الصلاة والسلام قال أقلهن مهورا أكثرهن بركة احنا فين من دا

 

طب يابت مادام تمن العروسي مقارب لتمن الشقي

 

طب ما الجدع من دول يبقى ناصح ويجيب الشقة وبلاها العروسي وبدل منها يجيب بقرة يحطها في الشقي

 

اقل ما فيهي يوستفاد من اللبن بدل العروسي اللي هتهد حيله من بدري بلا هم

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

أضحك الله سنك وأسعد قلبك هوبة الحبوبة

جميييييل جداً ما خطته أناملك حبيبتي

حفظكِ الله من كل سوووء

 

أتابع معكِ بإذن الله

 

يامرحب بنساوين البندر اللي مشرفينا احنا والبهايم

 

يسعدك يا ست موني يا بتاعة البندر

 

تعالي كلي جبنة قريش ومش منزوع الدود

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

^_____________^ بحب موت اللهجة الرهيبة بتاعتكم دى هههههههههههههههههههه تسلمى يا هبهوب على قعدات كفر او نعجه ههههههههههههههههه

 

^_____________^ بحب موت اللهجة الرهيبة بتاعتكم دى هههههههههههههههههههه تسلمى يا هبهوب على قعدات كفر او نعجه ههههههههههههههههه

 

 

يا مرحب بالست الخواجايي

 

تعالي خوديلك لفة بالحمار تعالي

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ياسلام عليكى يا خالة ستيته يعنى انتى قاعدة وسطيهم وتسيبيهم يبوظوا الجوازه عشان خمسة كيلو بصل ياختى امال كبيرة الكفر ازاى

 

روحى كده وانا زعلت منك مش عارفه تديهم قلتين فى دماغهم وتعقليهم كده

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

بسم الله ماشاء الله عليك يا واد ياهوبه يامتعدد الهوايات

عسسسسسسسسسسسسسسسسل والله ياهبه موتينى من الضحك

الحكايه دى عايزه مصطبه وحصيره وكوبيتين شاى وخالتك بهانه وخالتك شلبيه

والاعده تحلو ويكون حوالينا كام فرخه على كام وزه وبطه ومعزتين ونقعد نرغى

لما يبان لنا صحاب واحنا قايمين نقول ملناش دعوه بسيرة الناس دع الخلق للخالق

بعد مانكون عملنا فرز لبيوت البلد وبلاويها ههههههههههههههههههههههههههههههه

احجزيلى كيلو لبن من الجاموسه الحلوه اللى عندك عشان يرم عضمى شويه هههههههههههههههههههههههه

تم تعديل بواسطة سماء الفردوس
  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الله يسامحك يا هوبه قعدت ونسيت نفسي وعماله أفر ورقه ورقه ايه ده كل الرغي ده في يوم ونص يا نهاري يا هوبه أنا نفسي أجيلك الكفر مخصوص واأعملك خمسه كيلو سد الحنك يمكن تبطلي رغي شويه

 

أنا قايمه ياختي أعمل الأكل أنا صحيح ضحكت لما اتهبلت من الضحك بس نسيت أن جوزي جي كمان شويه ومعملتش أي حاجه في الأكل ولا حتى لسا قررت هاعمل أكل ايه ههههههههههههههههههه

 

طب ذكيه هتدفعلي حق البطاطس ومين هيدفعلي حق العلقه الهاخدها انهارده ههههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

اهلا وسهلا يا ست درة

 

اهلا بالستات الأكابر اللي بيحرقوا البطاطس وينسوه الطبيخ ع النار

 

انتي بالذات نفسي ومنى عيني اجيبك في الكفر حداني واوريكي عقاب حرق البطاطس

 

اللي تحرق الطبيخ حداني بنحرمهي من الفطير المشلتت والمش ابو دودو

 

خلي بالك من الطبيخ يا ضنايا

 

نورتي الكفر والله

 

ولما اني ابطل رغي ادير شئون الكفر ازاي يختي

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ياسلام على الحب والكلام النواعمي اللي يطلع من حنك الست لجوزهي حلالهي

 

وقاعدتهم ساعة الصفي يا حلاوتهي يا جمالهي

 

يا حليلة يا ولاد يا حليلة

 

عندينا في كفر ابو نعجة نموذج مشرف نفتخر بيه قصة حب حلوة اوي اوي بين الزوجين الحلوين المقطقطين بهية وبرهومة

 

اني هفتحلكو باب دارهم وانتو شوفو حلاوة منظرهم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بهيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

 

 

برهوميييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

 

بهييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

 

برهومييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

 

 

 

وحشتيني بابت

 

والله اني واحشني اكتر يا برهومة يا حبيبي

 

طول ماني قاعد في الغيط ابص ع الخضرا افتكر عنيكي الحلوين

 

ابص ع القطن افتكر قلبك لابيض بحبك يا بت بحبك

 

يخليك ليي يا ضي عنيي يللي دخلتك عليي اغلي من كل الدنيا دي

 

تسلميلي يا ست الستات يا رز بلبن على مهلبية انتي

 

يوه ما تكسفنيش بقى ياراجل يلا يا نن عيني محضرالك الاكل اللي بتحبه

 

هتأكليني ايه يا بسبوسة عمري وايامي

 

كل اللي نفسك فيه هتلاقيه ع الطبليي

 

يادي الليلة الهنيي يا بت يا بهيي

 

ياسلام ياسلام انتي عاملة فطير مشلتت يابت

 

امال ايه يا نضري عملتهولك راق حب وراق حنية

 

طب خدي الحتة دي من ايدي

 

تسلملي ياتاج راسي ياسيدي

 

يابت دانتي اللي ستي وست الستات

 

ربنا يخليك ليا يا نور عيني

 

ويخليكي يا اغلي من ايامي وسنيني

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لالالالا خلاص كفاية عليكو كدة لحسن خايفة عليهم من الحسد

 

هنقفل الباب ونسيبهم يكملوا سهرتهم

 

 

وانتو تصبحو على لبن حليب وقشطة وزبدة بقى بالإذن

post-110778-0-91546000-1339183199.jpg

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

عسل

ملكيش حل يا بندريه

ههههههههههههههههههههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هاتي حبة لبن

 

خليكي جدعة وهاتي حبة لبن عشان احبك

 

اني عارفة انك هتديني ومش ههون عليكي

 

يلا ما تكسفيناش حدانا ضيوف ياما وياما ونفسهم ومنى عينهم يشربو لبن طبيعي مش مغشوش زي اللي حداهم في البندر

 

بعيد عنك بيغشوا اللبن وبيغشوا بعضيهوم كمان

 

اللهم احفظنا ويخليكي لينا يا ام الخير الطبيعي انتي يا حبيبتي يا جاموستي

post-110778-0-58885100-1339240816.jpg

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

تن تن تن

 

مييييييييييييييييييييييين

 

افتحي يا خالة ستيتة

 

انتي مين يا بت

 

اني مسعدة ومعايا حسنية وشلبية

 

يادي النيلي عايزة ايه ع الصبحية يابت انتي وهي

افتحي يا خالة ستيتة يوه

 

الحقينا يا خالة الحقينا افتحي ياخالة ستيتة

اديني فتحت اهو عايزة ايه يابت قومتيني من جنب الجاموسي انتي وهي

 

سيبك من الجاموسي وخليكي في البلاوي اللي نازلة ترف على دماغ حريم الكفر

 

استر يارب في ايه يابت يا بومة انتي

 

في قهوي فتحت ع الزراعية يا خالة وكل الرجالي يوماتي وليلاتي يسيبو مصالحهوم ويروحوا يتسامروا هناك ويشربوا دخان

 

يادي الحومة اللي صابت رجالة الكفر وازاي اني ما اعرفش الكلام دي

 

ما انتي قاعدة جنب الجاموسي وسايبانا في دي الحوسي

 

لا لا لا اني مايرضنيش الحال المايل دي ابدا ولا هسمح لرجالة الكفر زمامهم يفلت زي رجالة البندر .اني هاخد بندقيتي واطب عليهوم في الليل واظبطهم متلبسين في موقع الجريمي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اقف عندك يا واد منك ليه لوه لهوه

 

مين سلام قولا من رب رحيم خالة ستيتة

 

ايوة خالة ستيتة يا واد يا هنداوي يللي سايب مصالحك وداير تلف ع القهاوي يا بتاع الحكاوي والغناوي

 

سايبين نساوينكو وعيالكو وقاعدين هني تهببوا ايه يا واد انت وهو

 

جرا ايه يا خالة احنا بنفك عن نفسنا شويى حصل ايه يعني

 

ايوة ماانت المحامي بتاعهم يا حسنين يا جوز الاتنين

 

قطعوا وقطعت سيرتهم يا خالة طفشوني من الدار

 

مش موضعنا دلوقتي ياواد يلا كل واحد يرجع على داره من غير شر

 

يا خالة احنا زهقانين من جواليص الطين اللي احنا متجوزينهوم فايتين الدار عشان نفرفش شوية

 

هي ياواد الفرفشة تحلى الا مع حاريمكو جاتكو الهم

 

طب وزن العيال يا خالة

 

مالهوم العيال يا صميدة مش انت ياواد اللي كان نفسك في الواد بعد ماجالك الاربع بنات طب أهو جه الواد زعلان من زنه ليه

 

الواد ما بيفصلش ياخالة امه تشيله يعيط تحطه ع السرير يعيط تتمشى بيه في الدار يعيط قلت اخرج قبل ما اعيط اني كمان

 

ال لما قالوا ده ولد اتشد ضهري واتسند . ماتشيله وتهننه انت كمان يا ابو الولد . ده بكرة يكبر ويبقالك سند ولا انتو عايزين تبقوا ابهات بالساهل كدة

 

زي مايكون الشقى في تربية العيال اتكتب ع النساوين بس وانتو تفرحوا بالواد بس لما يكبر ويبقى اسد

 

دي مش كلام ناس كرام يا رجالة تمام التمام

 

يلا ياواد على دارك منك ليه وشوف رسولك عليه الصلاة والسلام بيعمل ايه واقتدي بيه

 

صحابك تشوفهم ماحد قال حاجي لكن تجور على حق الغلبانة اللي بتستمنى الساعي اللي ترجعلهي فيهي بعد يوم طويل دي مش طبع جميل يا راجل ياذوق يا اصيل

 

 

يلا هم على دارك يا واد انت وهو بدل ما اطخك واتاويك في الترعة منك ليه اني هعد لحد سبعي واللي هشوفه قدامي هطخه واتاويه ومالوش عنده ديي

 

واحد

 

اتنين

اجري يا صميدة اجري ياحسنين اجروا يارجالة

 

 

 

يلا يا كفر مايجيش غير بالبندقية

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

النهاردي هنقدملكو فيلم تيتانك

 

حكم احني كفر الرومنسيات والنساوين المسبلاتية

 

احب اعرفكم على الابطال الحقيقين لفيلم تيتنك

 

ذليخة ونجعاوي

 

دول اصحاب اشهرها قصة حب في الكفر كلاته

 

قصة غرامهم كان يتحاكى بيها الكبير قبل الصغير

 

تعالوا نشوفهم بعد سنتين جواز

 

 

 

 

 

 

 

يا ذليخي

 

انتي يا وليي

 

عايز ايه يا نجعاوي

 

عايز اطفح

 

الطبيخ ع النار اصبر

 

مش قادر اصبر يا وش النحس جعان

 

طب واني اعمل ايه يا راجل انت ما تحط في عينك حصوتين ملح وذرة فلفل

 

 

يعني انتي يا كوم الطين مش عارفي معاد رجوعي من الغيط

 

يعني وانت ماتعرفش اني ورايا مصالح ياما وياما

 

مصالح ايه يا عديمة المنفعة انتي. هو انتي وراكي الا الرط مع النساوين على عتبة الدار

 

روح غير الجلبية بتاعتك اللي لو شافها الحمار هياخد على خاطره ويهج من الزريبي

 

اني برضو دانتي اللي يشم ريحة جلبيتك يجيله تسمم في الجيوب الانفية يا ولية

 

اهو الطبيخ خولص تعالى كل يا ابو لسان بينقط بلهارسيي

 

اني غلطان اني انقذتك من الترعي يوم ماكنتي هتغرقي انتي وجاموستك

 

ياريتني يا شيخة كنت طلعت الجاموسي وسيبتك غرقتي بدالهي

 

كدة برضو يا نجعاوي انت زعلان وندمان انك انقذت حياتي وسيبت الجاموسة تغرق

 

ندمان اشد الندم وزعلان ع الجاموسة اللي راحت وفديتك بروحهي

 

ال على رأي المثل

 

بدلت جواميسها بقرود

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ايه الحلاوة دى ياسلام عليكى ياخالة ستيتة هى دى النسوان ولا بلاش

 

دا انتى يا خالة ستيتة ست بميت راجل

 

وبعدين ياختى لما نجعاوى زعلان كده كان بيتجوز ليه اصلا ولا ماكنشى لحقهى ولحق الجاموسة وجه على البيت جرى

 

اضحكتينى اضحك الله سنك

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

أنا مش فاهمه حاجه يعني ازاي بيحبو بعض وازاي بيكلمو بعض بالطريقه دي

 

ايه الكفر العجيب ده هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هههههههههههههههههههه

 

يا سلام عليك يا خالة ستيته ست بمية رااااجل

 

وادى اخر اللى بيعرفوا بعض قبل الجواز قال ايه بيحبوا بعض وما بيتبعوش خطى الحبيب فى اختيار الزوجه وارزوج

 

حياتهم بتبقى زى حياة زليخه ونجعاوى

 

مش زى بهيه وبرهومه

 

متابعين معاك يا جميل ولا يحرمنا منك ابداااا ولا من جاموستك الحلوة اللى قايمه معانا بأحلى واجب

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هههههههههههههههههههه

 

يا سلام عليك يا خالة ستيته ست بمية رااااجل

 

وادى اخر اللى بيعرفوا بعض قبل الجواز قال ايه بيحبوا بعض وما بيتبعوش خطى الحبيب فى اختيار الزوجه وارزوج

 

حياتهم بتبقى زى حياة زليخه ونجعاوى

 

مش زى بهيه وبرهومه

 

متابعين معاك يا جميل ولا يحرمنا منك ابداااا ولا من جاموستك الحلوة اللى قايمه معانا بأحلى واجب

اعتراض يا بت يا سندس

:)))

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

هههههههههههههههههههه

 

يا سلام عليك يا خالة ستيته ست بمية رااااجل

 

وادى اخر اللى بيعرفوا بعض قبل الجواز قال ايه بيحبوا بعض وما بيتبعوش خطى الحبيب فى اختيار الزوجه وارزوج

 

حياتهم بتبقى زى حياة زليخه ونجعاوى

 

مش زى بهيه وبرهومه

 

متابعين معاك يا جميل ولا يحرمنا منك ابداااا ولا من جاموستك الحلوة اللى قايمه معانا بأحلى واجب

اعتراض يا بت يا سندس

:)))

 

ليه بس الاعتراض يا مرمر

 

دا انا بحبك

 

^___^

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

و الله زمان يا كفر ابو نعجة وحشتنا ايام الكفر يا خاله ستيتة و الله اييييييييييييييييييييييه كانت ايام ما تتعوضش الا هو انتي جايبه النصايح الذهبيه دي من انهي مصيبه عشان اجيب منها ؟؟؟؟

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنشاء حساب جديد أو تسجيل دخول لتتمكني من إضافة تعليق جديد

يجب ان تكون عضوا لدينا لتتمكن من التعليق

إنشاء حساب جديد

سجلي حسابك الجديد لدينا في الموقع بمنتهي السهوله .

سجلي حساب جديد

تسجيل دخول

هل تمتلكين حسابًا بالفعل ؟ سجلي دخولك من هنا.

سجلي دخولك الان

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏من خاف زلة القدم بعد الثبات، فليجعل له حظا من عبادة السر والقُرُبات، وليحرِص عليها حتى الممات.

×