اذهبي الى المحتوى
بنت الاسلام السلفيه

من مرشحكِ للرئاسه؟؟؟

من مرشحك للرئاسه؟سؤال حيرنى  

42 اصوات

  1. 1. ?? ????? ????????



المشاركات التي تم ترشيحها

 

عاجل عـ قناة الحياة || انباء عن اجتماع عااجل بين د.مرسى وحمدين صباحى ود.عبدالمنعم ابوالفتوح ..

كده أنا فهمت سبب الإجتماع

ربنا يوفقهم

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

علاء الاسوانى : الاخوان فصيل لا ينفصل عن الوطن شفيق فصيل سيفصل الجميع عن الوطن ، صوتى لمحمد مرسى

 

احنا لو اتوحدنا كده وروح يناير رجعت تانى يبقى فيه أمل يارب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

ههههههههه

واضح إن الدنيا حتتقلب على شفيق

مش بعيد اللي رشحوه أصلا يقلبوا عليه ويندلوا معاه ويدوروا على مصلحتهم

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

 

عاجل عـ قناة الحياة || انباء عن اجتماع عااجل بين د.مرسى وحمدين صباحى ود.عبدالمنعم ابوالفتوح ..

شكل ده اللي حيتفقوا عليه بإذن الله في الإجتماع

 

ياجماعه اخر حاجه سمعتها ان ائتلاف شباب الثوره قرر دعمه لمحمد مرسي في الاعاده

بشرط تعيين ابو الفتوح وحمدين صباحي نواب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

النائب مصطفى النجار:

 

ﻓﻲ ﺍﻹﻋﺎﺩﺓ .. ﺳﺄﺻﻮﺕ ﻟﻤﻦ ﻛﺎﻥ ﻣﻊ ﺭﻓﺎﻗﻲ ﻳﻮﻡ

ﻣﻮﻗﻌﺔ ﺍﻟﺠﻤﻞ ﻭ ﻭﻗﻒ ﺻﻔﺎ ﻣﻌﻬﻢ,ﻭ ﻟﻦ ﺃﺻﻮﺕ ﻟﻤﻦ

ﺃﺩﺧﻞ ﺍﻟﺠﻤﺎﻝ ﻟﻴﺮﻗﺼﻮﺍ ﻭ ﻛﺎﻥ ﻋﺎﻳﺰ ﻳﻮﺯﻉ ﺑﻨﻮﺑﻨﻲ ..

 

ﻋﻨﺪﻣﺎ ﺃﺻﻮﺕ ﺳﺄﺗﺬﻛﺮ ﺩﺍﺋﻤﺎ ﻧﻈﺎﻡ ﻣﺒﺎﺭﻙ ﺑﻌﺸﻮﺍﺋﻴﺎﺗﻪ ﻭ

ﻗﻤﻌﻪ ﻭ ﻇﻠﻤﻪ.ﻗﺪ ﺃﺗﺬﻛﺮ ﺃﺧﻄﺎﺀ ﺍﻻﺧﻮﺍﻥ .. ﻭﻟﻜﻨﻲ

ﺃﻋﺮﻑ ﺃﻧﻬﻢ ﻟﻢ ﻳﻘﺘﻠﻮﻧﻲ ﻭ ﻟﻢ ﻳﻔﻘﺮﻭﻧﻲ ﻭ ﻳﻤﺮﺿﻮﺍ

ﺃﻫﻠﻲ ﻭ ﻟﻢ ﻳﺠﻌﻠﻮﺍ ﺑﻠﺪﻱ ﻓﻲ ﺍﺧﺮ ﺍﻻﻣﻢ ..

ﺻﻮﺗﻲ ﻟﻤﺤﻤﺪ ﻣﺮﺳﻲ ﺿﺪ ﻭﺯﻳﺮ ﻣﺒﺎﺭﻙ ..

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

لو سمحتم يا حبيبات بلاش وضع صور لأي أشخاص

 

إنقلوا آرائهم كما تشاءون ولكن بدون صورهم فأنتم تعلمون أن هذا مخالف لتعاليم المنتدى

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

عذرا يا غاليات ,,,

أتفق تماما مع كلام الدكتور حسام أوالبخاري ..

ما نفعله هو عبث ...

أعلم أن الجميع سيتهمني بالتشاؤم والإنهزامية ...ولكن فكروا فيها جيدا

السيناريو مطبوخ صح

الكل أعلن قبل الإنتخابات أننا سنرضى بحكم الصندوق ...

وقبل الإنتخابات لاحظت في جميع الإستفتاءات على معظم المواقع بحصول شفيق على المركز الأول

وكأنهم يهيئوننا نفسيا لما سيحدث بعد ذلك

وفي نفس الوقت ظهرت الإنتخابات أمامنا نظيفة تماما ..طبعا هذا ما يريدونا أن نعتقده مع أنني متأكدة 1000% أنه قد حصل فيها الكثير

ولكن ما حصل فيها كان في الخفاء وصورت بطريقة محترفه أنها نظيفة وهي أبعد ما تكون عن ذلك في تقديري ..

كل هذا ليحصل لنا قبول نفسي لوجود شفيق ...

وبعد أن نقبله في الإعادة مع شخص مقبول نسبيا وهو مرسي... ..إذا بالمفاجئة أن شفيق حصل على نسبة أعلى من مرسي ...وكله بالصناديق

يعني إنتوا إللي جيبتوه ...مش احنا

ومن يظن أنه بعد حصول شفيق على الرئاسة سيستطيع أن ينزل الميدان تاني فهو واهم ... لأنه سيفي بوعده الذي سمعناه جميعا أنه سيفض أي اعتصام في التحرير أو غيره في 5 دقائق

ليس الحل أن ننتظر الإعادة .... الحل لابد وأن يكون من الآن

ولكن من يفهم ؟؟؟؟؟

.

.

.

لا أريد أن أقول نحن ما فعلنا هذا بأيدينا

الجميع كان يظن أن الإعادة ستكون بين مرسي وأوبو الفتوح ..

أخذتنا العزة بالإثم ... وأعجبتنا كثرتنا ..فلم تغني عنا من الله شيئا

.

وبعد أن شعرنا بالخطر بدأنا ننادي بالتوحد...فلماذا لم يكن هذا التوحد من البداية ؟؟؟؟؟

برأيي ... أن هذا القرار جاء متأخرا كثيرا ...

والله المستعان :(((((

ليس أمامنا إلا الدعاء أن يرحمنا الله عزوجل برحمته

  • معجبة 4

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

وأنا معكِ ياسجودة إن دا كله كان مرسومله ومتخططله كويس اوي ومعاكِ برضو إن الانتخابات كان فيها كتير وكتير ودا هيبان بعد ماالموضوع يعدي عليه فترة ، لان الاعلام يعرف ويعرف كتير بس عند اغلبهم إلا من رحم ربك شايفين ان نار مبارك ونظامه وذيوله اللي كانت مرياحاهم احسن بكتيييييييييييييييييييييييييييييييير من جنة الاخوان " دا لو عند جنة ف رأيهم "

ومعاكِ إن مفيش حد حيقدر ينزل الميدان بعد كدا بس مش خوف تؤ تؤ عشان نشوف البلد رايحة فين ، برأيي إن القوى الثورية بأستثناء الاخوان هتستنى عليه إذ كان مقدور له أن يوصل هو للحكم

عجبا .. قاربنا على السنتين من قيام ثورة ضد حكم الظالمين ويأتي لنا منهم واحداً ليحكمنا .. يارب ألطف بنا

هذا بما كسبت أيدينا والله المستعان .. وعلى رأي المثل لا فائدة من البكاء على اللبن المسكوب ، اللي ف إيدينا الدعاء ربنا يولي علينا من يخافه فينا ويتقيه ويرحمنا انه بيده الملك وهو على كل شئ قدير

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

سجوده معاكِ جدا

بس هنعمل ايه

الكل سكت لما استبعدوا الشيخ حازم وكان فيه حكم قضائى وقالوا أنتم بتقدسوا الاشخاص

قاعدنا نقول هيجى يوم وتقولى أكلت يوم أكل الثور الابيض وبرضوا محدش سمع

المادة 28 أخوتنا نزلوا علشانها وماتوا وتم تشويه صورتهم والناس قالت عادى دا انتم بلطجيه

دخلوا المسجد بالبيادات واعتقلوا اخوتنا وبرضوا قالوا عادى

تم تعين لجنة الكل شكك فيها وأن منهم من أشرف على انتخابات 2010 وقال عليها نزيهه وقالوا عادى

بس هنعمل ايه ادينا بنعمل اللى علينا وخلاص ونبرأ ذمتنا قدام ربنا

مع أن ربنا ادانا نعمة الحريه واحنا ولا شكرنا ولا استغلناه وعلى حسب ما اعرف ان لو ربنا أخد نعمة من عبده أنعمها عليه قبل كده قليل لما بترجعله النعمه دى تانى

الله المستعان

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

عذرا يا غاليات ,,,

أتفق تماما مع كلام الدكتور حسام أوالبخاري ..

ما نفعله هو عبث ...

أعلم أن الجميع سيتهمني بالتشاؤم والإنهزامية ...ولكن فكروا فيها جيدا

السيناريو مطبوخ صح

الكل أعلن قبل الإنتخابات أننا سنرضى بحكم الصندوق ...

وقبل الإنتخابات لاحظت في جميع الإستفتاءات على معظم المواقع بحصول شفيق على المركز الأول

وكأنهم يهيئوننا نفسيا لما سيحدث بعد ذلك

وفي نفس الوقت ظهرت الإنتخابات أمامنا نظيفة تماما ..طبعا هذا ما يريدونا أن نعتقده مع أنني متأكدة 1000% أنه قد حصل فيها الكثير

ولكن ما حصل فيها كان في الخفاء وصورت بطريقة محترفه أنها نظيفة وهي أبعد ما تكون عن ذلك في تقديري ..

كل هذا ليحصل لنا قبول نفسي لوجود شفيق ...

وبعد أن نقبله في الإعادة مع شخص مقبول نسبيا وهو مرسي... ..إذا بالمفاجئة أن شفيق حصل على نسبة أعلى من مرسي ...وكله بالصناديق

يعني إنتوا إللي جيبتوه ...مش احنا

ومن يظن أنه بعد حصول شفيق على الرئاسة سيستطيع أن ينزل الميدان تاني فهو واهم ... لأنه سيفي بوعده الذي سمعناه جميعا أنه سيفض أي اعتصام في التحرير أو غيره في 5 دقائق

ليس الحل أن ننتظر الإعادة .... الحل لابد وأن يكون من الآن

ولكن من يفهم ؟؟؟؟؟

.

.

.

لا أريد أن أقول نحن ما فعلنا هذا بأيدينا

الجميع كان يظن أن الإعادة ستكون بين مرسي وأوبو الفتوح ..

أخذتنا العزة بالإثم ... وأعجبتنا كثرتنا ..فلم تغني عنا من الله شيئا

.

وبعد أن شعرنا بالخطر بدأنا ننادي بالتوحد...فلماذا لم يكن هذا التوحد من البداية ؟؟؟؟؟

برأيي ... أن هذا القرار جاء متأخرا كثيرا ...

والله المستعان :(((((

ليس أمامنا إلا الدعاء أن يرحمنا الله عزوجل برحمته

 

 

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

أبو الفتوح : سنسمو على خلافتنا السياسية والحزبية ونقف صفا واحدا ضد رموز النظام الفاسد .. والثورة ستنتصر .

 

العريان : محمد مرسي بدأ مشاورات مع بعض مرشحي الرئاسة وشخصيات وطنية لبحث أهداف الثورة وإنقاذ الوطن .

 

العريان : سيعقد غدا لقاء تشاوري مع مرشحي الرئاسة لتحديد خطة العمل في الفترة المقبلة .

 

العريان : مرشحنا في الصدارة بأكثر من 25 % من إجمالي أصوات الناخبين ثم شفيق بنحو 24 % .

 

حملة مرسي رئيسا : النتائج النهائية لفرز صناديق الإقتراع تؤكد دخول مرشحنا لجولة الإعادة مع شفيق .

 

نادر بكار : ثوابتنا تحتم علينا الإنحياز إلى جانب الثورة وصاحب التوجه الإسلامي .

 

6 إبريل : لن نسمح بنجاح شفيق ولن نقف مع الفلول ضد الإخوان المسلمين .

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

دلوقت كلنا كنا بنأيد حمدين وأبو الفتوح .. ولو جمعنا أصواتهم على بعض هيعدوا مرسي وشفيق .. وفي قانون في الانتخابات بينص انه في حالة بطلان 50% من الأصوات في الصناديق ... الأنتخابات تتعاد من الاول

يعني كل المطلوب مننا احنا المؤيدين لحمدين وابو الفتوح او لأي حد تاني انه ينزل يبطل صوته

 

طب يعني ايه يبطل صوته ... يعني ينزل يعلم على اتنين من المرشحين .. فتبقى الورقة بتاعته باطلة بس بتتعد مع الورق الباطل

 

او يعلم على حد مش موجود اصلا في الاعادة فتبقى ورقته باطلة وتتعد مع الورق الباطل

 

لو كل الناس عملوا كدة ممكن الانتخابات تتعاد ... بس الاهم اننا نفهم الناس قانون الانتخاب عشان يعرفوا انهم لسة ممكن يعملوا حاجة ... واننا لو معرفناش نوحد صوتنا كمؤيدي حمدين مع مؤيدي ابو الفتوح ممكن نعملها دلوقت

 

فبدل مننزل ندي صوتنا لمرسي او لشفيق او ننمتنع عن التصويت

 

نعمل كدة كآخر امل ... هو صعب .. بس ممكن"

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

بنات أنا بجد ابتديت اتفائل

ناس كتير ضد الاسلامين اصلا بس محفظين على مبادئهم وهيرشحوا مرسى

ومعظم الصفحات الثوريه بتدعم مرسى رغم اختلافها معه

ممكن نتوحد تانى

يارب لا تسلط علينا من لا يخافك ولا يتقيك ولا تؤاخذنا بذنوبنا يارب

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الدكتورة منال عمر استشارى الطب النفسى في برنامج محمود سعد :

الخلايا الجزعية نضعها في الكبد تتكاثر لتكون كبد وتضعها في الكلى تتكاثر لتكون كلى

فلازم نبقى عارفين ان اي حته من مبارك هتتكاثر علشان تبقى مبارك

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

يامندولينا هو غريب مش صعب وبس

بس ليه محدش طلع قال الكلام دا ع الاقل الناس اللي دارسين قانون ودستور والحاجات دي ؟؟

احنا نتوكل على الله وحده ونخرج ندي صوتنا لحد غير ذيول النظام

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

مفيش حاجه اسمها نبطل اصواتنا احنا محتجين كل صوت دلوقتى نزود بيه اى مرشح اسلامى ضد الفلول

والناس الى بتقول مش حنزل اعاده لو مرشحى ما فاز يتقوا الله على الاقل اخوان مسلمين ارحم من حزب وطنى

لو زكرناهم بالله يرجعوا لو غلطوا حنعرف نحاسبهم لكن لو فلول انسى يا عمرو

تم تعديل بواسطة بنت الاسلام السلفيه

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

دلوقت كلنا كنا بنأيد حمدين وأبو الفتوح .. ولو جمعنا أصواتهم على بعض هيعدوا مرسي وشفيق .. وفي قانون في الانتخابات بينص انه في حالة بطلان 50% من الأصوات في الصناديق ... الأنتخابات تتعاد من الاول

يعني كل المطلوب مننا احنا المؤيدين لحمدين وابو الفتوح او لأي حد تاني انه ينزل يبطل صوته

 

طب يعني ايه يبطل صوته ... يعني ينزل يعلم على اتنين من المرشحين .. فتبقى الورقة بتاعته باطلة بس بتتعد مع الورق الباطل

 

او يعلم على حد مش موجود اصلا في الاعادة فتبقى ورقته باطلة وتتعد مع الورق الباطل

 

لو كل الناس عملوا كدة ممكن الانتخابات تتعاد ... بس الاهم اننا نفهم الناس قانون الانتخاب عشان يعرفوا انهم لسة ممكن يعملوا حاجة ... واننا لو معرفناش نوحد صوتنا كمؤيدي حمدين مع مؤيدي ابو الفتوح ممكن نعملها دلوقت

 

فبدل مننزل ندي صوتنا لمرسي او لشفيق او ننمتنع عن التصويت

 

نعمل كدة كآخر امل ... هو صعب .. بس ممكن"

 

الكلام ده إشاعة بيروج لها أنصار شفيق علشان يقوم أنصار أبو الفتوح و صباحي بإبطال صوتهم فتزيد فرصة شفيق في الفوز

فلننتبه

  • معجبة 1

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

يا بنات تصوروا في برنامج هالة سرحان دوروا على الفيديو واسمعوه

 

فيه شخص أثبت ومعاه الأوراق إن هناك 9 مليون صوت مزور لصالح شفيق

 

فيه ناس غيرت بطاقاتها كتييييييييير جدا ومكتوب أساميها في لجان كثييييييييييييييرة جدا

 

إحنا وقعنا في مؤامرة مريبة جدا والله المستعان

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

لو كانت الأغلبيه لشفيق فعلًا.........يبقى كده البلد مكانتش محتاجة (رئيس جديد) البلد محتاجة (شعب جديد)!!!

الشيخ\محمد حســــــــــان

  • معجبة 3

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

الله المستعان..

قولبنا معكم ودعاؤنا أيضا

أسأل الله أن يولي عليكم خياركم.

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

إنجازات شفيق ترشحه للرئاسة

 

إنجازات وزارة الطيران تشهد له! حيث قـُدِّم ضده 55 بلاغا للنائب العام أحالها لقضاءٍ عسكرى!

1- أرسى إنشاءات صالتى 2، 3 بمطار القاهرة لأصدقائه خاصة صهرى مبارك محمود الجمال ومجدى راسخ بملايين!

2- باع 300 ألف متر من أرض الوزارة لوجدى كرارة ومثلها لفهد الشبكشى بجنيهٍ للمتر! بلا مزادٍ!

3- باع طائرات مصر الطيران على أنها إيراداتها، وليست أصولا لمحو الخسائر!

4- أجَّرَ طائرات: بـِرَهْن أصول مصر للطيران!

5- زادت خسائر مبنى 3 للركاب عن نصف مليار جنيه سنويا!

6- بنى ممرًّا رابعًا بمطار القاهرة وبرج مراقبة بـ 1.25 مليار جنيه، مع وجود 3 ممرات وبرج، ولا يستدعى المطار ممرًّا جديدًا! فمطار هيثرو بلندن به ممران فقط وطيرانه 5 أضعاف القاهرة!

7- عَيَّن أكثر من 600 لواء وعميد متقاعد بالوزارة رواتبهم 9 ملايين جنيه شهريا!

8- صندوق تطور الطيران المدنى رأس ماله 200- 300 مليون جنيه استعمله شفيق بلا رقابة!

9-باع طائرتى مصر للطيران الجامبو بمليونى جنيه، أقل من ثمن محركيهما!

10- مستشفى مصر للطيران الخاص بموظفيها حوله لخدمة شركات وفنانين وعزل الموظفين بمبنى صغير!

11- يوجد آلة طبع تذاكر سفر بمكتبه حين كان وزيرًا، فلا يتم مراقبة مبالغ التذاكر!

12-خصص 6.5 مليون جنيه من شركة خطوط مصر للطيران الجوية لبناء نادٍ لموظفى الوزارة ولا يدخلونه قبل دفع 30 ألف جنيه ورسم سنوى!

13- لواء إبراهيم مناع رئيس الشركة القابضة للمطارات وشريكه لإنشاء مطارات عَيَّنه شفيق وزير طيران بحكومته لئلا يكشف هدر المال العام!

14- م/ عاطف عبد الحميد كان رئيسًا للشركة القابضة لمصر للطيران، وعُزل لعمولاته! عَيَّنه شفيق وزير نقل بحكومته!

15- لشفيق قصر بمارينا وآخر بالتجمع الخامس منحهما له إبراهيم سليمان وزير الإسكان سابقا! وقصر بباريس! أنشأ طريقا من التجمع للمطار لخدمته! بزعم خدمة ركاب التجمع والمدن الجديدة بـ 120 مليون جنيه! الطريق خال تمامًا 24 ساعة!

 

*تقول: أشك فى هذه الأرقام! يكفى أهليته للرئاسةِ: إجباره مبارك ليتنحى! وإنجاحه للثورة!

 

*الأرقام موثقة لم يحققها النائب العام! فلِمَاذا؟! كيف أجبره ليتنحى وموقعة الجمل حدثت فى حكومته؟! وحين سُئِل بعد 10 ساعات من قتل وجَرْح الناس بالتحرير، قال (لم أعرفْ)! فكيف يرأس حكومة ولا يعرف؟! إن كان لا يعرف: فهى مصيبة! وإن عرف ولم يتحركْ: فالمصيبة أعظم! مع عمرو الليثى بقناة المحور بعد الثورة يقول: "كنا نستطيع منع الجمال أن تذهب للتحرير، لكن ذهبت لترقص"! هل ذهبت لترقص على الجثث؟! فكيف أنجح الثورة، وقد قال ببرنامج الحياة اليوم: "ليست ثورة! بل حركة!" وفى برنامج مصر تنتخب على قناة cbc قال (للأسف نجحت الثورة)! فهل أنجحها؟! وكيف أجبره ليتنحى وهو يقول ببرنامج الحياة اليوم (مبارك مثلى الأعلى)! وحينما سئل عن هذا، قال "مثلى الأعلى فى حياتى العملية؛ لتفريقه بين الحياة الشخصية والحياة العملية"! هل عندما أعطى مبارك نصف مصر لجمال والنصف الآخر لعلاء فرَّق بين الحياة الشخصية والحياة العملية؟! أتركنُ لشفيق وترشحُه رئيسًا؟!

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك

لا حول ولا قوة الا بالله

حسبي الله ونعم الوكيل

 

يعني الحجات دي ومعروفة للجميع

طيب ليه انتخبووووووه؟؟؟؟؟؟؟

شارك هذه المشاركه


رابط المشاركه
شارك
زوار
هذا الموضوع مغلق.

  • من يتصفحن الموضوع الآن   0 عضوات متواجدات الآن

    لا توجد عضوات مسجلات يتصفحن هذه الصفحة

منتدى❤ أخوات طريق الإسلام❤

‏من خاف زلة القدم بعد الثبات، فليجعل له حظا من عبادة السر والقُرُبات، وليحرِص عليها حتى الممات.

×